Gå til innhold

Bærbar til å spille på...


MaxCPU

Anbefalte innlegg

Vurdere innkjøp a bærbar nå, men har satt en del kriterier som viser seg å være vanskelig å oppfylle.

 

God og tydelig skjerm, minimum 1280x1024

Innebygget WLAN

1,7 - 1,8 P4 M

Innebygget modem / 10/100 nettverk

Dvd og cdrw. Høyere cdr > bedre ! Ikke nødvendigvis combo, men er jo en fordel. Evnt. ekstern firewire cdrw hvis noen kan tipse meg om en slik.

Beste grafikkløsning. Skal spille! gf4 440 er vel best? Evnt. vente på noe, men hva?!

5400rpm disk! 40gb ok!

256mb ddr ram, kan evnt sette inn 256 til senere.

Lavest mulig vekt!

 

Så vidt jeg ser er det omtrent bare Dell som kan matche dette! Zepto har også noe som virker bra, men litt treg cdr og litt liten skjerm. Men er jo mye lettere da!

 

Ytelse har mye å si! Har sett litt på Toshiba, men virker dyrt... Andre tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-07 00:05, spetter skrev:

Om du er int. i gf4 440 skjermkortet til bærbar. Da, bør du vente til 460 versjonen kommer ut, om ikke så lenge. Dette kortet skal være en dell kjappere. Støtter mest sansynlig samme DirectX


 

eller velge radeon 9000 tror det var det uansett det nyeste bærbare grafikkortet fra ati.Gruse gf4go i tester

Lenke til kommentar

jeg har akkurat kjøpt meg en Compaq EVO N800v, og den spiller jeg Mafia med så det suser. Den har Radeon 7500, og jeg synes det fungerer aldeles utmerket. Prisen er litt stiv, men du får det du betaler for. Vekten er 2,9KG, skjermen er glimrende, den har cd-rw/dvd, usb 2.0, wlan kan bygges inn i skjermen, og tastaturet er dødsdigg. I det hele tatt en maskin jeg anbafaler.

Lenke til kommentar

henger meg på her.....

har selv compaq evo800v med ati radeon 7500, fikk 4500 i 3dmark2001, noe som er helt på høyde med GF4 440GO (4% i forskjel)

 

når det gjelder dell inspiron 8200 så begynner denne på 3.5kg.....noe som er betydelig mer enn compaqen.

jeg har vært helt mot compaq opp igjennom tidene, men blir nødt til å ta dette tilbake..

 

dette er kongemanskin (www.mpx.no har denne til kampanjepris....20200,- noe som er 2k billigere enn listepris)

 

lykke til

 

mvh

morten

Lenke til kommentar

Siste test hos Tomshardware så var mx460 satt opp mot r9000. R9000 vant i 3dmark, mx460 lå foran i spill testene. Dog er ikke forskjellene enorme, men det ser ut til at dx81 støtten på r9000 ikke hadde noe særlig å si når det kom til stykket.. Du kan jo eventuelt velge det av disse to som bruker minst strøm? Begge er ihvertfall helt patent på spill ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...