Printerstøv Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) Hei, Jeg har et gammelt (gammelt å gammelt) sikkert 3-4-5 år gammelt hovudkort som har 2 CPUer. Brukte dette før, med winxp Pro, men tror jeg bare flytta over HDD med eksisterende WinXP på da, så jeg innstalerte ikke det da. Men det som skjer er følgende: Jeg starter maskinen, den booter fra cd rom, og innstalasjons programmet begynner å laste inn nødvendige drivere (aller første) Så etter det er ferdig, så blir det svart mes en liten dott blinker i øverste venstre hjørne, og på vanlige maskiner, går det ca. 5 sek, så starter innstalasjonsprogrammet. Men det skjer ikke her, det fortsetter å være svart. Etter at alle driverene er lastet. Har prøvd å trykke på F8 og nedover for å få opp den menyen man velger om maskinen har flere CPUer, og har funnet den, å prøvd forskjellige alternativer, men uten hell. Det er en 9,8 GB HDD jeg prøver å instalere på, den er ikke direkte ny den helder. Kan den ha noe med saken å gjøre? Det fungerer når jeg instalerer Win98 SE vertfall Men jeg vil ha XP Håper noen har en god forklaring, skulle så gjerne fått dennne maskinen til å funkere siden den er knall god! Takk på forrhånd! Endret 27. desember 2005 av AlpejoHn Lenke til kommentar
devo_thj Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 hmm den er tricky. det kan være disken som er gal. det kan også være det at det tar veldig lang tid å installere xp. en jeg kjenner brukte to og en halv dag på å installere windows server 2003 på en gammel pc. disken bør være tom før du begynner, det utelukker andre feil. prøv også å gå inn i installen via cd'en. bruk windows 98 cd'en og velg start i msdos modus uten å installere (trykk skift+f5. husk at den må laste cd-rom driverene). sett inn xp-cd'en og gå inn på den fra dos. skriv "dir" for å sjekke om det er xp-cden og ikke harddisken eller noe sånt. velg mappen "i386" (skriv "cd i386") her inne skriver du "winnt". da skal installasjonsprogrammet starte. dette har hjulpet meg i noen tilfeller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå