Gå til innhold

nVidia 81.98 driver lansert !

gamerman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Denne driveren fucket opp BF2 for meg. Kickes til desktop eller full frys på ca 5cm av lastings-bar. Selv med alt på low (6600GT GLH). Men jeg regner med at dette skyldes at jeg glemte å slette den gamle 77.72(?) først.

Eirik

Endret av Eirik2
Lenke til kommentar

OT men, kan noen en gang for alle bekrefte eller avkrefte om det er nødvendig å avinstallere gamle drivere hvis man kun oppgraderer Forceware? Har sett veldig mange som mener begge deler når det gjelder dette. Vet det er flere her med god kompetanse som sikkert kan gi et godt svar!

Fant svaret selv her gitt:

Bør gamle drivere fjernes?? Ja, det bør de....

Endret av Malmis
Lenke til kommentar
OT men, kan noen en gang for alle bekrefte eller avkrefte om det er nødvendig å avinstallere gamle drivere hvis man kun oppgraderer Forceware? Har sett veldig mange som mener begge deler når det gjelder dette. Vet det er flere her med god kompetanse som sikkert kan gi et godt svar!

5465825[/snapback]

Vel , jeg er ikke profesjonell , men jeg har en god del Pc-mekking/bygging + installering bak meg , og mine erfaringer er at så lenge jeg har samma skjermkortet i pc'n så er det ikke noe behov for å avinstallere de gamle driverne først.

Jeg ville trodd at hvis dette hadde vært kritisk for ytelsen så ville Nvidia skrevet det med temmelige store bokstaver.

Noe de ikke gjør!

Eneste gangen jeg måtte kjøre skikkelig fjerning av drivere for å få ting til å fungere optimalt var når jeg byttet fra ATI 9800SE til NVIDIA 6600GT

Lenke til kommentar

det burde være en regel for alt at skal du ha nye drivere. SÅ klart fjern de gamle, spesielt når det gjelder skjermkort. Hvis ikke blir det "lag på lag" av gamle filer som kan begynne og rote i systemet. Kan jo skje. Det har vi sett på han over her... Hvis dette er tilfelle hans.

Gjør som meg, gikk inn i device manager slettet driveren. La inn 82.12. Alt funker fint nå :)

Lenke til kommentar
det burde være en regel for alt at skal du ha nye drivere. SÅ klart fjern de gamle, spesielt når det gjelder skjermkort. Hvis ikke blir det "lag på lag" av gamle filer som kan begynne og rote i systemet. Kan jo skje. Det har vi sett på han over her... Hvis dette er tilfelle hans.

Gjør som meg, gikk inn i device manager slettet driveren. La inn 82.12. Alt funker fint nå :)

5466002[/snapback]

Lag på lag av gamle filer? :!:

Så når den nye installasjonen kopierer inn en nyere fil enn den som ligger fra før så blir den gamle liggende i bakgrunnen å fucke opp? :cool:

Men nå skal jeg ta det til meg at jeg nå nettopp leste på Nvidia sine sider at man skal avinstallere først. Dette sto på noe greier jeg ikke har orket å lest tidligere.

Men jeg skjønner det ikke likevel , hvis dette hadde vært kritisk å hadde Nvidia enkelt kunne laget en installasjonsfil som hadde avinstallert , rebootet PC og startet installasjonen...

Lenke til kommentar

vel for å si det slikt, hva skjer med filene når du formaterer hardisken? Jo filene blir "slettet". De ligger altså der å svever som før. Det er jo en grunn til at high tech folkene kan hente opp filer igjen fra en formatert harddisk.

Samma skjer med de filene som ikke blir skrivd på nytt. De er der selv om de er borte. Vil tenke meg at hvis fil ligger på plass 1 blir slettet så kommer en ny fil på plass 2 og "tar over" Altså ligger fil 1 og kan skape problemer for fil 2. Har du en fil lik fil 2 blir det skrivd over så da er det ikke noe problem. Skjønner..?

Ble litt OT kansje men enkelt forklart. Derfor, avinstaller det gamle inn med det nye. punktum!

btw: I stad spilte jeg f.e.a.r, tror blokka jeg bor i fikk et el sjokk. Det pleier og skje. Altså lyset forsvinner litt eller pærene ryker.. Fikk dette i stad. Å fikk en gnist lyd fra pc`en. + bilde fikk en forstyrrelse. en stripe på skjermen. Om denne gnist lyden kom fra høytallerene er jeg ikke sikker på mens synes jeg hørte den fra kabinettet.... skrekk og gru... Kan noen være så snill og anbefale meg en jordet kontakt som kansje kan hjelpe meg mot dette... Å kan pc min ha tatt skade... Orker ikke tanken en gang! Har en jordet stikk kontakt, men tviler på kontakten i veggen er jordet. Bor i en 30år gammel blokk...

Lenke til kommentar

Angående problemer i forbindelse med å ikke slette den gamle driveren først:

Det som antakeligvis kan være problematisk, er at enkelte av filene til den gamle driveren vil være i bruk fortsatt dersom man ikke avinstallerer den gamle driveren først (og rebooter maskinen). Dersom de gamle filene er i bruk når man installerer den nye driveren, kan de ikke uten videre slettes/erstattes av filer som hører til den nye driveren. Man vil derfor kunne ende opp med en blanding av gamle og nye filer, og den nye driveren vil altså ikke bli fullt ut installert i praksis.

Avinstallerer man derimot den gamle driveren først, slik man skal, vil filene til denne slettes, og de kan ikke lenger hindre de nye filene i å skrives til disken på riktig måte.

Dette er i allefall min teori. :)

At selve dataene fra en fil forblir på disken selv om man sletter filen skal ikke ha noen betydning, siden disse dataene ikke vil brukes av operativsystemet lenger, de anses bare som ledig plass på harddisken og vil overskrives av nye data etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...