Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg bare lurte på noe ang. fyrverkeri

 

Har hørt det er siste år med fyrverkeri for privatpersoner i år. Stemmer det, eller?

Hvis det er det, så kommer jeg til å skal ha masse fyrverkeri, samma om jeg har lov eller ei (er 16, så det har jeg sikkert ikke lov til :thumbdown: )

 

Og så hvor selger de billig fyrverkeri? Er det f. eks mulig for meg som privatperson å kjøpe noe billig i fra Kina/Japan/samme hvor de lager det?

 

Takker

 

 

Edit:

Klarte å si det samme to ganger, tok bort en setnig :p

Endret av Anders Moen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og så hvor selger de billig fyrverkeri? Er det f. eks mulig for meg som privatperson å kjøpe noe billig i fra Kina/Japan/samme hvor de lager det?

 

Det kan nok hende det er tilgjengelig, MEN du vil nok få et stort problem med frakten. Det å sende brannfarlige/eksplosive ting med posten er bare å glemme. Det går selvfølgelig an å sende det med spesialtransport, men det tror jeg nok koster mer enn det smaker.

Lenke til kommentar
ja, håper det fortsatt blir lovlig... men jeg skjønner egentli ikke hvorfor de ikke var ha fyrverkeri... det er jo mye som er farligere, som tobakk, alkohol, kjøretøy, ja, så å si alt er jo farligt om men ikke bruker det rett, så hvorfor ta gleden fra så mange som bruker det rett

Har du høyrt om sosialister, komunsiter og kristne? Dei har som mål å fjerne alt som er gøy å gjera som å drikke alkohol, ha lenger opningstider på barer og fjerne raketter...

 

Men vist du lerser nokon eldre poster så ser du at dei IKKJE kommer til å fjerne alt men pinne fyrverkeri...!!!

Lenke til kommentar
ja, håper det fortsatt blir lovlig... men jeg skjønner egentli ikke hvorfor de ikke var ha fyrverkeri... det er jo mye som er farligere, som tobakk, alkohol, kjøretøy, ja, så å si alt er jo farligt om men ikke bruker det rett, så hvorfor ta gleden fra så mange som bruker det rett

Har du høyrt om sosialister, komunsiter og kristne? Dei har som mål å fjerne alt som er gøy å gjera som å drikke alkohol, ha lenger opningstider på barer og fjerne raketter...

 

Men vist du lerser nokon eldre poster så ser du at dei IKKJE kommer til å fjerne alt men pinne fyrverkeri...!!!

Ingenting jo ikke klart enda, for en stund siden snakket de om totalforbud. Det skulle bare være store "show" ved byer og tettsteder... Men faktisk tror jeg ikke de kommer til å fjerne noe, jeg tror det bare er noe de sier slik at vi skal bruke vet slik at det blir fyrverkeri neste år også...

Lenke til kommentar
ja, håper det fortsatt blir lovlig... men jeg skjønner egentli ikke hvorfor de ikke var ha fyrverkeri... det er jo mye som er farligere, som tobakk, alkohol, kjøretøy, ja, så å si alt er jo farligt om men ikke bruker det rett, så hvorfor ta gleden fra så mange som bruker det rett

Har du høyrt om sosialister, komunsiter og kristne? Dei har som mål å fjerne alt som er gøy å gjera som å drikke alkohol, ha lenger opningstider på barer og fjerne raketter...

 

Men vist du lerser nokon eldre poster så ser du at dei IKKJE kommer til å fjerne alt men pinne fyrverkeri...!!!

Ingenting jo ikke klart enda, for en stund siden snakket de om totalforbud. Det skulle bare være store "show" ved byer og tettsteder... Men faktisk tror jeg ikke de kommer til å fjerne noe, jeg tror det bare er noe de sier slik at vi skal bruke vet slik at det blir fyrverkeri neste år også...

Nei, ingenting er klart ennå, men aller mest sannsynlig blir det forbudt med pinnestyrte raketter og fyrverkeri som ser ut som leketøy.

Her kan du lese mer om saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...