Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Ja, det er galskap. Bakkefyrverkeri er ikke halvparten så moro som raketter.

Men er 10 ganger så farlig som bakkefyrverkeri.

 

Ting som kan gå gale med pinnefyrverkeri:

- Vinden kan ta den

- Den kan gå opp, komme ned igjenn og så sprenge i ein folkemasse.

- Sprenge på bakken

- Flaska/pinnen kan tippe og raketten kan komme mot folkemasse.

- Idioter holder raketten.

- Idioter sender den bortover veien eller etter folk.

- Den kan miste kontrollen og gå i uønska retning.

 

Ting som kan gå gale med bakkefyrverkeri:

- Den kan tippe over

- Sprenge på bakken

- Idioter kan legge den på sida og tenne på.

 

Dødsårsaker 2004 og det var kun eit dødfall pga fyrverkeri.

Endret av BigJaffa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er tullete at de skal ta fra oss enda en av våre gleder. Fyrverkeri er ikke farlig i forhold til veldig mange andre ting.

Men du får lov til å leike deg med bakkefyrverkeri og sånne små dritt greier av typern tanks, hylere osv... Men som det står så vil produsentene at du skal få bruke opp pinne rakettene dine neste år vist du ikkje blir ferdig med dei i år.

 

Men eg synest det gøyere med bakke fyrverkeri av typen bomber, får litt meir glede av det enn rakettene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det er vel i enhver fyrverkerientusiast sin beste interesse å da holde seg edru og behandle raketter skikkelig da, så vi får færrest mulig skader og unngår et totalforbud? Jeg kunne i hvertfall personlig foretrukket at alle som var glade i fyrverkeri gjorde dette i år, så hadde kanskje holdningene blitt mer positive mot fyrverkeri også. Sånn som det er nå skjønner jeg veldig godt hvorfor forbudet kommer.

Lenke til kommentar

Satser på at det blir mange Sverigeturer i romjulene som kommer.

 

Bakkefyrverkeri går virkelig ikke høyt nok og duger stort sett bare til demontering for bruk i hjemmelagde bomber og kinaputter utover året.

De har ikke engang den samme sjarmen som det å fyre opp en gigarakett til 6-700 spenn.

Eller gode, gamle hylere...

Lenke til kommentar
Satser på at det blir mange Sverigeturer i romjulene som kommer.

 

Bakkefyrverkeri går virkelig ikke høyt nok og duger stort sett bare til demontering for bruk i hjemmelagde bomber og kinaputter utover året.

De har ikke engang den samme sjarmen som det å fyre opp en gigarakett til 6-700 spenn.

Eller gode, gamle hylere...

Det blir salg av pinnefyrverkeri dette året og dette er det siste året vist politikerene får det som dei vil.

Lenke til kommentar
Kan vi ikke arrangere en stor tur over grensen :p Det blir ikke det samme uten . Tihi fant en pose med raketter og et batteri fra i fjor :D

 

Raketten var kjøpt på Europris :p

 

Tilbake meldinger om skrivefeil er ikke nødvendig ;)

Eg har ein påse med raketter og. Litt usikker på kva som er oppi den og kor den er no, men eg hadde den for eit par månder sidan.

 

Edit: Den turen over grensa, me kan ta ein semi tailer, skriver smugling av fyrverkeri (med store bokstaver) og kjører over grensa og henter noko. Bare å håp på at det er ingen som stopper oss.

Endret av BigJaffa
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...