Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner å bli noen år siden vi kjøpte fyrverkeri. For min del kan det sammenlignes med å kaste penger inn i peisen - like unyttig og ca like spennende.

 

De siste dagene har det bare blitt kortere og kortere mellom smellene. Dette er bare tragisk. Man burde i alle fall klare å vente til i kveld med å fyre av rakettene sine.

Lenke til kommentar
Har butikker i det hele tatt lov til å selge fyrverkeri i dag?

Jeg mener jeg har hørt at det bare er lov å selge 29. og 30.!

7613027[/snapback]

 

fant dette: gjelder vel kun for vest agder dette. men prøver å finne noe mer generelt for hele landet. *søke litt mer rundt*

 

Åpningstider nyttårsaften – salg av fyrverkeri

 

Fylkesmannen har fattet vedtak om ikke å gi dispensasjon til å holde åpent nyttårsaften 2006 for salg av fyrverkeri. Avgjørelsen bygger bl.a på brev fra Kultur-og Kirkedepartementet av 21.11.06. Videre har kommunene i Agderfylkene i år gått inn for en begrensning av salg av fyrverkeri til 29.-31. desember.

7613123[/snapback]

Det er dette vedtaket som jeg siktet til, ser ut som det er litt forskjeller ute å går alt etter hvor man befinner seg i dette landet vårt. Når jeg leste det fikk jeg inntrykk av at det gjaldt for hele landet.

Lenke til kommentar
Har butikker i det hele tatt lov til å selge fyrverkeri i dag?

Jeg mener jeg har hørt at det bare er lov å selge 29. og 30.!

7613027[/snapback]

 

fant dette: gjelder vel kun for vest agder dette. men prøver å finne noe mer generelt for hele landet. *søke litt mer rundt*

 

Åpningstider nyttårsaften – salg av fyrverkeri

 

Fylkesmannen har fattet vedtak om ikke å gi dispensasjon til å holde åpent nyttårsaften 2006 for salg av fyrverkeri. Avgjørelsen bygger bl.a på brev fra Kultur-og Kirkedepartementet av 21.11.06. Videre har kommunene i Agderfylkene i år gått inn for en begrensning av salg av fyrverkeri til 29.-31. desember.

7613123[/snapback]

Det er dette vedtaket som jeg siktet til, ser ut som det er litt forskjeller ute å går alt etter hvor man befinner seg i dette landet vårt. Når jeg leste det fikk jeg inntrykk av at det gjaldt for hele landet.

7613572[/snapback]

 

Nei, gjelder ikke hele landet. Her i min kommune er det fult lovlig å selge i dag. Dette leste jeg nettopp på min kommunen sine internett sider.

 

Er loven om søndagsåpet som spiller inn, og ikke fyrverkeri loven. Men dem som normalt har åpnet på en søndag (hagesenter feks.) kan søke om salg på vanlig måtte. Men som sagt er det noen fylker/komuner som nekter salg i dag.

Lenke til kommentar
Begynner å bli noen år siden vi kjøpte fyrverkeri. For min del kan det sammenlignes med å kaste penger inn i peisen -  like unyttig og ca like spennende.

 

De siste dagene har det bare blitt kortere og kortere mellom smellene. Dette er bare tragisk. Man burde i alle fall klare å vente til i kveld med å fyre av rakettene sine.

7613556[/snapback]

 

forsåvidt enig. har mistet gleden av det selv.. men kan ikke bare si det er tull når man likte det like godt selv år man var yngre. Selv så kjøper jeg kun med tanke på resten av familien. Er fint å se på, men kun godt klart meg uten.. mest stress å fyre opp og ikke få sett så mye selv... ;)

Lenke til kommentar
Her er årets utvalg :D

 

Er meldt kuling og mye regn i natt. Får vel skyte opp Luces #14 i kl 18.00 :love:

Så hvis du bor I Larvik i nærheten av hovland\tagtvedt følg med :thumbup:

7613700[/snapback]

 

 

Hva i allverden skal folk med så mye ? Er ikke bedre å invistere den 500lappen der i noe å supa på istede da ?

 

Jeg for min del kjøpte 4 passe store, på lik linje med de svarte på bilde, for 130spenn ellernoe. Smeller greit, særlig jeg er små brisen

Lenke til kommentar
Her er årets utvalg :D

 

Er meldt kuling og mye regn i natt. Får vel skyte opp Luces #14 i kl 18.00 :love:

Så hvis du bor I Larvik i nærheten av hovland\tagtvedt følg med :thumbup:

7613700[/snapback]

 

 

bor du i larvik? jeg skal være på veldre i dag jeg! men bor i sandefjord

7613756[/snapback]

 

Ja bor i Larvik. Skal skyte den opp fra en topp bak huset. Så kan hende du kan se den fra Veldre ;) Skyter opp nøyaktig kl18.00

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...