Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN

MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke noe farlig... Men det er vel det at de men er at det er sprengstoff osv.

Jeg har demontert mange batterier og det har gått greit på alleermm.gif

Edit: Neimen få opp aktiviteten her da!!!! Jeg er drita lei av at det nesten ikke er noe aktivitet hermad.gif

Det er dumt å si noe om dette hvis du ikke har anelse om hva du snakker om! Jeg anbefaler deg å kunne litt om pyroteknikk før du begynner å demontere batterier... Du vet aldri hva de inneholder, og plutselig står du der uten hender. ;)

Jeg har massevis av erfaring. Det å demontere batterier medfører ikke en stor risiko ovenfor personen som fyrer av demonterte batterier. Men kan ikke si at det er noe værre enn å fyre av ett vanlig batteri. Ett batteri består av mange enkeltskudd som er koblet sammen.

Greit nok at du har plukka fra hverandre masse batterier før, men det betyr ikke at du kan noe om pyroteknikk.

Å demontere ett batteri medfører en stor risiko, både for den som plukker det fra hverandre, og den som fyrer det av. Ett effektrør i ett batteri er ikke laget på samme måte som feks en King Airbomb. Røret består av flere typer krutt, noen kan være svært antennelige, og kan faktisk antennes kun med friksjon, feks ved at en lunte draes ut av den fort. Da vil du ikke stå med den i hånda, for å si det sånn.

Ja, sjansen er liten, men det skjer, og det er sånne ting som fører til skader på nyttårsaften, som igjen fører til strengere og strengere regler, og forbud.

Syntes også du bør slutte med de "subtile" hentydningene til å mekke fyrverkeri på ulovlig vis. Modsa liker det veldig dårlig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Kan noen kjøre opp noen bilder av fyrverkeriet deres fra ifjor? :tease:

Bla deg tilbake, så finner du det. Null poeng å spamme med bilder fra i fjor.

Lenke til kommentar

Svartkrutt er svartkrutt...thumbup.gif

... Og bil er bil. Det betyr ikke at det ikke finnes store variasjoner inne svartkrutt, både på brennhastighet og følsomhet, selv om svartkrutt generelt sett er stabilt.

Men det du skal passe deg for er effekthylsene som inneholde type flash-krutt som ofte er følsomt for statisk elektrisitet, friksjon og varme. Og i disse tider når du kanskje sitter i kjelleren med oppvarmet vinterluft med lav fuktighet er det en reel sjangs for gnist fra statisk elektrisitet.

Lenke til kommentar

Det er mange her som har bilder de ikke la ut ifjor... ;)

Hvis de ikke la ut bilder fra i fjor så har de vell ikke tatt bilder av fyrverkeriet sitt som de har hatt i fjor. Jeg har tatt bilder fra i fjor men...whistle.gif

Lenke til kommentar

Det er mange her som har bilder de ikke la ut ifjor... ;)

Hvis de ikke la ut bilder fra i fjor så har de vell ikke tatt bilder av fyrverkeriet sitt som de har hatt i fjor. Jeg har tatt bilder fra i fjor men...whistle.gif

Kan du sende bilde av ditt på PM? finner det ikke bak i forumet se :tease:

Lenke til kommentar

i min by har vi bare to merker, nova og svea. på svea står det fornavnet på personen som driver/ansvarlig fyrverkeriutslag og på nova står det etternavnet til den samme personen og fyrverkerier. vi alle vet at svea eiger nova og de selger de samme produktene. navn og utsene er litt forskjellig. svea er og dyrere på noen artikler. fyren har startet et norsk registrert utenlandsk importselskap. da lurer jeg på om det denne fyren gjør faktisk er lov. for hvor er konkurransen?

frister å boikotte fyrverkeri. fyrverkeri er ikke det samme som før. det er bare penger som blir brent opp. og mange dyr som blir dritt redde og noen forsvinner.

Lenke til kommentar

Nei!!

Det vil jo si at Svea Party Mix og Big bang osv mister sine Crackling balls! Det er krise vil jeg sino.gif

Men Fireworkass jag var ikke medlem her i fjor så dermed har jeg ikke lagt ut noe bilder av mitt i fjor.Jeg har tatt bilder av det jeg hadde i fjor men jeg har ikke lagt dem ut.

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

De har vell ikke tid til å ta ut alle crackling balls før fyrverkeriet sendes til forhandler. Tenk hvis alt som inneholder crackling balls forsvinner :O

Jeg bryr meg egentlig ikke om crackling balls, men f.eks big bang/monster pack som inneholder det. Det jeg bryr meg om er det totalitære samfunnet vi lever i hvor andre personer med makt tar fra deg friheten din og sperrer deg inne i et bur.

Endret av diskus123
Lenke til kommentar

Om alt forsvinner så klikker det for meg jeg må ha de for å si det sånn, men jeg tror ikke at ballene forsvinner. Det var vist på grunn av produkts utforming som gjorde at de blir tilbakekalt og sånn som jeg leser den henv edene rapporten så ser det dessverre ut som om ballene virkelig blir tilbakekalt. Det er veldig synd...

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...