Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN

MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Vil du ha smell??

ok.

Lag en rakett som ikke sprenger, men som kan fly rund 50 meter opp i lufta.

Kjøp 1 kg TNT.

fest tnt på rakett.

kjøp timer til TNT.

stil timer på 5 sek.

fest timer til tnt

Skyt raketten opp.

=

Eksplosjon 50 meter over bakken

Vet du hvor mye 1kg TNT veier? Hvor skal du finne en kommersiell rakett som klarer en slik nyttelast?

Det ville vært det samme som å si:

1kg stein veier mer en 1kg fjær!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet flere sider på nettet som selger fyrverkeri året rundt. Er det lovlig å importere dette? Vil det i det heletatt bli skjekket hvis det er små mengder?

Nå skal det bli interessant å se hvordan du skal få sent ferdig montert fyrverkeri (eksplosiver) i posten.

Lenke til kommentar

Vil du ha smell??

ok.

Kjøp 1 kg TNT.

fest tnt på rakett.

kjøp timer til TNT.

stil timer på 5 sek.

fest timer til tnt

Skyt raketten opp.

=

Vet du hvor mye 1kg TNT veier? Hvor skal du finne en kommersiell rakett som klarer en slik nyttelast?

Hvor gammel er du egentlig? 10? 11? Håper du skjerper den tonen der før folk går lei av deg og resten av 9-åringene her inne. Selv om egentlig alle er det, så vær så snill å vær litt mer saklig.

Har funnet flere sider på nettet som selger fyrverkeri året rundt. Er det lovlig å importere dette? Vil det i det heletatt bli skjekket hvis det er små mengder?

Om det sjekkes vet jeg ikke, men det er ulovlig å importere ekspolisver. Selv om det kan brukes lovlig i Norge. Du vil nok få en bot om du prøver å lure tollerne,

Fikk fyrt av noen salver tidligere for å markere cupgullet :D Ikke lenge igjen til nyttår nå!

:hrm:

Endret av Medlem-205774
Lenke til kommentar

Vil du ha smell??

ok.

Kjøp 1 kg TNT.

fest tnt på rakett.

kjøp timer til TNT.

stil timer på 5 sek.

fest timer til tnt

Skyt raketten opp.

=

Hvor gammel er du egentlig? 10? 11? Håper du skjerper den tonen der før folk går lei av deg og resten av 9-åringene her inne. Selv om egentlig alle er det, så vær så snill å vær litt mer saklig.

Jeg fremviste en god ide, men hvis du vil ha en forbedret versjon, ok!

-Kjøp ett fjernstyrt helikopter som kan løfte 1,5 kg(du må regne med å bruke rundt 2000 kroner på helien)

-Kjøp i kg TNT

-Kjøp en timer til TNT

-Fest timer til TNT og still inn på 1 minutt og 3o sek

-Fly opp til 50 meter med flyet og slipp lasten 2 sekunder før bomben går av og gi gassen i bånn.

= Eksplosjon 50 meter oppe i lufta.

Lenke til kommentar

Vil du ha smell??

ok.

Kjøp 1 kg TNT.

fest tnt på rakett.

kjøp timer til TNT.

stil timer på 5 sek.

fest timer til tnt

Skyt raketten opp.

=

-Kjøp ett fjernstyrt helikopter som kan løfte 1,5 kg(du må regne med å bruke rundt 2000 kroner på helien)

-Kjøp i kg TNT

-Kjøp en timer til TNT

-Fly opp til 50 meter med flyet og slipp lasten 2 sekunder før bomben går av og gi gassen i bånn.

Hvordan kan du se for deg at det har større sannsynlighet å fungere enn en simpel rakett?

Det å bruke høyeksplosiver i det hele tatt i pyrotekniske effekter er en dårlig idé. Så å prøve å detonere 1 kg TNT i luften med hjelp av et RC helikopter er dømt til å ende i tårer.

kan vi se 1 kg ANFO i skogbunnen, TNT er noen hakk kraftigere en dette.
Lenke til kommentar

Vil du ha smell??

ok.

Kjøp 1 kg TNT.

fest tnt på rakett.

kjøp timer til TNT.

stil timer på 5 sek.

fest timer til tnt

Skyt raketten opp.

=

-Kjøp i kg TNT

-Kjøp en timer til TNT

herre jævla gud, håper du bli sendt på ræven ut fra forumet hvis ikke du skjerper deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg får uttrykt hvor mye jeg elsker fyrverkeri og nyttårsaften :)

Edit:

Her er min handleliste for i år:

Europris:

Multi sonic

Multi power 3x

Star track

Crazy Mix 2 x

Familie Mix

Speed fire 100 pack

Magic hwip

Power mix

Super power

Svea fyrverkerier:

Svea party mix

King airbomb 3 pack

Engelsrud NFI:

Røykkuler 100 pack

80 miniraketter (disse kjøpes i sverige :) )

Kr totalt: 1857 kr NOK

Er det noe jeg mangler?

Endret av BirgerCaC
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil du ha smell??

ok.

Kjøp 1 kg TNT.

fest tnt på rakett.

kjøp timer til TNT.

stil timer på 5 sek.

fest timer til tnt

Skyt raketten opp.

=

-Kjøp i kg TNT

-Kjøp en timer til TNT

herre jævla gud, håper du bli sendt på ræven ut fra forumet hvis ikke du skjerper deg.

Hva heter dette nettstedet?

-Dette nettstedet heter diskusjon.no noe som innebærer at på dette forumet er det lov å si sin mening.

Står det i reglene at det ikke er lov å si sin mening?

-Nei

Er det en sjanse for at jeg blir kastet ut av duskusjon på grunn av dette?

-Nei

Står det noe i reglene om stygt språkbruk?

-Ja, oi det brukte visst du...

Står det noe i reglene om offensive kommentarer?

-Ja, oi du håpte jeg ble sendt på ræven ut av forumet hvis ikke jeg skjerper meg...

Jeg har ikke gjort noe imot reglene

Jeg har ikke fornærmet noen

Jeg har frambringet ett godt forslag

Jeg har sagt det siste i denne diskusjonen.

MVH Tombomkom

Lenke til kommentar

Det ble visst ikke det siste jeg sa...

jaja, uansett.

Hva heter denne tråden?

Den heter Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN

Hva innebærer det?

At det ikke er gæli å frambringe en mulig nyttårsfeiring for klin gærne folk, som f.eks å fyre av en kilo TNT 50 meter over bakken.

Endret av medlem-230551
Lenke til kommentar

jaja, uansett.

Hva heter denne tråden?

Den heter Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN

Hva innebærer det?

At det ikke er gæli å frambringe en mulig nyttårsfeiring for klin gærne folk, som f.eks å fyre av en kilo TNT 50 meter over bakken.

"Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN" Betyr at det _IKKE_ er lov å diskutere modifisering, bruk på dyr, oppned-skyting og annet tull, da får du warn. Får du nok warn blir du kasta ut av forumet.

Jeg tror jeg har de fleste med meg når jeg sier at å fyre opp hjemmelaga raketter med TNT 50 meter i lufta går under minst en av disse.

Lenke til kommentar

jaja, uansett.

Hva heter denne tråden?

Hva innebærer det?

"Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN" Betyr at det _IKKE_ er lov å diskutere modifisering, bruk på dyr, oppned-skyting og annet tull, da får du warn. Får du nok warn blir du kasta ut av forumet.

Jeg tror jeg har de fleste med meg når jeg sier at å fyre opp hjemmelaga raketter med TNT 50 meter i lufta går under minst en av disse.

ok, da har jeg misforstått... :/ :ohmy:

jeg ber meget om unnskjylning for dette, jeg tok helt feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg får uttrykt hvor mye jeg elsker fyrverkeri og nyttårsaften :)

Edit:

Her er min handleliste for i år:

Europris:

Multi sonic

Multi power 3x

Star track

Crazy Mix 2 x

Familie Mix

Speed fire 100 pack

Magic hwip

Power mix

Super power

Svea fyrverkerier:

Svea party mix

King airbomb 3 pack

Engelsrud NFI:

Røykkuler 100 pack

80 miniraketter (disse kjøpes i sverige :) )

Kr totalt: 1857 kr NOK

Er det noe jeg mangler?

Det blir nok mye mye mer men det er denne handlelisten jeg har kommet fram til nå:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har begynt med fyrverkeri liste ennå ?

Her er min foreløpige liste:

Handleliste Fyrverkeri 2011/2012

SVEA:

1 stk Street Bang 129, kr

1 stk Crackling Balls 119,kr

1 stk Svea Party Mix 119,kr

4 Crackling Whip 76,kr

2 stk Crackling Balls 20,kr

1 stk Micro Fountain 19,kr

1 stk Blink Bomber: 19, kr

2 stk Crackling Bombs 38,kr

1 stk Street Sun 19,kr

1 stk Overhylere 19,00

4 stk King Airbomb 76,kr

EUROPRIS:

1 stk Crazy Mix

5 stk Mega Jumping Jack's

1 stk Familie Pakke

2 stk: Magic Whip

4 Pakker Speedfire

Det var mye småtteri. Hvis du skal få en morro nyttårsaften så burde du ikke kjøre bare smått :dontgetit: Det blir ett råere show og en bedre nyttårsfeiring hvis du kjøper små batterier store batterier fontener i alle fasonger og størrelser og et mye mer variabelt fyrverkeri innkjøp. Men det er jo enkelte som bare vil ha småtteri og jeg ser ikke bort ifra at du er en av dam :yes: Det er ikke noe negativt å bare like småtteri :) Jeg kjøpte bare småtteri en gang jeg og men etter to til tre år med dette så ble jeg dritt lei :D Det er greit å ha mye å tenne på da :)

Lenke til kommentar

Vil du ha smell??

ok.

Kjøp 1 kg TNT.

fest tnt på rakett.

kjøp timer til TNT.

stil timer på 5 sek.

fest timer til tnt

Skyt raketten opp.

=

-Kjøp i kg TNT

-Kjøp en timer til TNT

Hva heter dette nettstedet?

-Dette nettstedet heter diskusjon.no noe som innebærer at på dette forumet er det lov å si sin mening.

Står det i reglene at det ikke er lov å si sin mening?

-Nei

Er det en sjanse for at jeg blir kastet ut av duskusjon på grunn av dette?

-Nei

Står det noe i reglene om stygt språkbruk?

-Ja, oi det brukte visst du...

Står det noe i reglene om offensive kommentarer?

-Ja, oi du håpte jeg ble sendt på ræven ut av forumet hvis ikke jeg skjerper meg...

Jeg har ikke gjort noe imot reglene

Jeg har ikke fornærmet noen

Jeg har frambringet ett godt forslag

Jeg har sagt det siste i denne diskusjonen.

MVH Tombomkom

jaja, uansett.

Hva heter denne tråden?

Hva innebærer det?

ok, da har jeg misforstått... :/ :ohmy:

jeg ber meget om unnskjylning for dette, jeg tok helt feil.

Der ser du, ikke så lurt å være så stor i kjeften når du knapt har vært inne på et forum før. Så.. Slutte med dette? Om du ikke slutter med det får du nok noen smeller fremover her inne.. Ikke av meg, men av de virkelig store gutta ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...