Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN

MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle mine planer ble knust etter 22. August.

Så kommer sikkert til å gå for to middels små batterier, noen roman candle, ett par fontener og noe annet smått. Får se litt nærmere på hva det blir når katalogene kommer ut :new_woot:

Seen thaht you heave been catched by PST :p good luck, next week :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva er egentlig reglene for fyrverkeri i Norge? Mulig jeg er ekstremt dårlig til å google, men jeg finner ingenting. Da tenker jeg i hvilket tidsrom det er lov, straff etc. Er nemlig drittlei av å være skadet på nyttårsaften fordi noen jævler fyrer opp dager i forveien og skremmer vettet av dyrene.

Lenke til kommentar

Regelen er vel at det kun er lov til å skyte opp fyrverkeri mellom 18 og 02 på nyttårsaften. Man kan derimot søke om lov til å skyte opp når som helst resten av året, men jeg vet ikke hvor vanlig det er at det gis lov til dette rundt staller (regner med at du ikke snakker om skremte hunder) etc. Straff vet jeg heller ikke noe om, men jeg vil anta at det er en bot og inndragelse av fyrverkeriet.

Lenke til kommentar

Nyttårsaften 09/10 var jeg på en fest og ca en halvtime etter klokken ble 00:00 så hadde jeg demontert ett batteri og selvfølgelig fikk ikke jeg med meg at det var hurtiglunte på mange av de. Gikk ut å satt den i snøen og prøvde å tenne på mens jeg ser nedi hullet på den jeg skal smelle så BAM! Der smeller det og jeg detter i bakken og ser stjerner og det piper noe helt sykt i ørene så åpner jeg øynene og skjønner ikke en dritt mens det stormer folk mot meg får å hjelpe, så fant jeg ut av at patronen hadde truffet meg midt mellom øynebrynene så var ganske heldig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...