Ozelot Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Hvem trenger krutt og kinaputt når man har egen elektrolysemaskin som produserer knallgass?? Enklere å sprenge ting med krutt kontra knallgass vil jeg tro. Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Trodde dette var en fyrverkeritråd - der det diskuteres fyrverkeri. Om du bare vil ha noe som sier klask eller pang kan du dælje en linjal i bordet eller klappe i hendene. Fyrverkeri handler vel egentlig ikke om å "sprenge ting" og knallgass er også ganske meningsløst i denne tråden? Lenke til kommentar
simentp Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Merker at jeg sitter igjen med _ALT_ for mye fyrverkeri etter iår/ifjord. Fikk tak i 10-12 kasser av en som jobbet i festival. Fikk alt for en veldig hyggelig pris men nå som jeg sitter igjen med mesteparten av det og så er det vanskelig og lagre trygt. Men men, har fyrverkeri for de neste 3-4 årene da med mindre kruttet mister futtet. Endret 4. mai 2011 av simentp Lenke til kommentar
branick Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Merker at jeg sitter igjen med _ALT_ for mye fyrverkeri etter iår/ifjord. Fikk tak i 10-12 kasser av en som jobbet i festival. Fikk alt for en veldig hyggelig pris men nå som jeg sitter igjen med mesteparten av det og så er det vanskelig og lagre trygt. Men men, har fyrverkeri for de neste 3-4 årene da med mindre kruttet mister futtet. Kan være behjelpelig med å fjerne dette ansvaret for deg hvis jeg får kostpris på varene Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 så lite aktivitet det er her for tiden Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Har noen begynt å tenke på nyttårsaften og fyrverkeri allerede? Lenke til kommentar
bigbang123 Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Ja, hadde vert kjekt å begynne å diskutere fyrerkeri nå! Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Noen som har noe igjen fra ifjor da? Jeg har endel, tenker å ta det utover høsten=) Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Se her ja! Tja, har noe smågreier liggende i boden, noen king airbomb og masse småtteri.. Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Alle mine planer ble knust etter 22. August. Så kommer sikkert til å gå for to middels små batterier, noen roman candle, ett par fontener og noe annet smått. Får se litt nærmere på hva det blir når katalogene kommer ut Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Hva skjedde 22. august som gjorde at fyrverkeriplanene dine ble knust? Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Hva skjedde 22. august som gjorde at fyrverkeriplanene dine ble knust? ops. mente 22. Juli. Jeg derev med pyroteknikk før som hobby. Kjøpte kjemikalier fra utlandet og lagde fyrverkeri ut av disse, men nå har Norge blitt helt Nazi på import av kjemikalier. ALLT av sikkerheten rund kjøp av kjemikalier er blitt skjerpet. Han jeg handlet kjemikalier hos har i tillegg bestemmt seg for å legge ned bedriften sin. Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Tenkte du mente det ja, hehe Ja, husker du har snakket om det før! jeg har faktisk tenkt på de her i Norge som driver med pyroteknikk som hobby, spesielt på NFF er det mange! Må være utrolig surt for de som har drevet med dette i flere år. Lenke til kommentar
bigbang123 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Har 30 night thunder fra spectra Jeg synes de var skuffende, Bare hyl og bittelite smell Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Hva skjedde 22. august som gjorde at fyrverkeriplanene dine ble knust? ops. mente 22. Juli. Jeg derev med pyroteknikk før som hobby. Kjøpte kjemikalier fra utlandet og lagde fyrverkeri ut av disse, men nå har Norge blitt helt Nazi på import av kjemikalier. ALLT av sikkerheten rund kjøp av kjemikalier er blitt skjerpet. Han jeg handlet kjemikalier hos har i tillegg bestemmt seg for å legge ned bedriften sin. Har poltiet kontakta deg? PST Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Hva skjedde 22. august som gjorde at fyrverkeriplanene dine ble knust? ops. mente 22. Juli. Jeg derev med pyroteknikk før som hobby. Kjøpte kjemikalier fra utlandet og lagde fyrverkeri ut av disse, men nå har Norge blitt helt Nazi på import av kjemikalier. ALLT av sikkerheten rund kjøp av kjemikalier er blitt skjerpet. Han jeg handlet kjemikalier hos har i tillegg bestemmt seg for å legge ned bedriften sin. Har poltiet kontakta deg? PST Ikke ennå, men regner med jeg får en telefon snart Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Flere som henger på warispeace og nFF ser jeg. Mine planer ble også knust, og er ikke usannsynelig jeg får en telefon snart. Lenke til kommentar
branick Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Har 30 night thunder fra spectra Jeg synes de var skuffende, Bare hyl og bittelite smell Ingen fare, jeg kan hente de jeg i bytte mot noen kruttlapper som virkelig smeller Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Hysterisk morsom lesning på de ovennevnte sidene. Den komplette mangelen på kunnskap til mange av medlemmene gjør meg en smule skremt og jeg er faktisk glad for at PST har hentet inn kjemikaliene til en rekke av medlemmene (som er helt nede i 14-årsalderen). Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Er mange ungdommer som ikke bør ha tillgang til kjemikalier ja... Var selv 14 da jeg startet med pyroteknikk, brukte et år på bare teori og når jeg ble 15 kjøpte jeg mine første kjemikalier. Startet i det små med litt umøllet svartkrutt, etter litt prøving med det gikk jeg over til å lage granulert svartkrutt og stjerner som jeg brukte til starmines, småe shells og fontener. Følte selv jeg hadde kontrol på det jeg drev med, og jeg tok alltid sikkerheten på alvor. det var litt off topic (er vel egentlig ikke lov å diskutere slikt her) OnTopic: Har igjen bare noe småtteri jeg, som stjerneskudd, små fontener og noen ville veps Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå