Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN

MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Multipower kostet 23kroner ifjor kjøpte 3 kartonger. Var mye kraftigere smell når de kom i fjor var de nedgradert, sikkert samme i år. Kraftigste batteriet som fantes av de små med 25 skudd het kruttrøyk fra tornado fyrverkeri. De var også blitt ulovlige i år pga det var for mye krutt i de... Er det mulig? Hvorfor skal alt som er gøy være ulovlig?

Typisk at jeg finner ut at de er ulovlig etter jeg har reist rundt til alle utsalgene. Alt som er gøy blir ulovlig :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Multipower kostet 23kroner ifjor kjøpte 3 kartonger. Var mye kraftigere smell når de kom i fjor var de nedgradert, sikkert samme i år. Kraftigste batteriet som fantes av de små med 25 skudd het kruttrøyk fra tornado fyrverkeri. De var også blitt ulovlige i år pga det var for mye krutt i de... Er det mulig? Hvorfor skal alt som er gøy være ulovlig?

Typisk at jeg finner ut at de er ulovlig etter jeg har reist rundt til alle utsalgene. Alt som er gøy blir ulovlig :(

Det er riktig.

Men husk at den eneste grunnen til at de gjør alt dette, er jo pga sikkerheten.

Endret av mwftw
Lenke til kommentar

Det er riktig.

Men husk at den eneste grunnen til at de gjør alt dette, er jo pga sikkerheten.

Det synes jeg er tull, sikkerheten skal jo ligge i skallen til de som bruker det.

Lenke til kommentar

Mange av de ulykkene er folk som er dumme.

Men mange av dem er også uhell.

Jeg kjenner noen som er skikkelig forsiktig med fyrverkeri, og dems batteri sto helt rett og fint på bakken, men alikevell velvet. Ingen ble skadet eller noe sånt da.

Og jeg har hørt om mange flere som det samme har skjedd.

Så det er ikke bare teite og usmarte folk som får ulykker til og oppstå.

Endret av mwftw
Lenke til kommentar

Virker som største delen av de som blir skadet "på ærlig vis" opplever at batteriet velter. Bransjen har jo et potensiale når det kommer til å lage mer stabile effektbatterier, men et avlangt tungt batteri (ala absolutt mix) kan ikke velte på et flatt og fast underlag. Det må isåfall være av en heftig vindkule. Da får man heller unngå høyreiste og ustabile battterier.

Endret av Bibbo
Lenke til kommentar

Jeg hører også at folk har startet å fyre opp her i Oslo.

Synes litt synd på meg selv, siden jeg bare har nok til kl: 00:00

Det vi kjøpte var:

1xAbsolute Mix - 50

1xMega Bom - 169

2x King airbomb - 20

3x.35 Monster - 59,90

Og noen stjeneskudd osv.

Kom på rundt 400.

Føler jeg har alt for lite lunter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...