Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN

MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dagen i dag blir som tortur!

Rogalendingane kan ikke kjøpe før i morgen!

Får bare håpe at det kommer aviser i posten i dag... :hmm:

Mamma sa til meg nå nettopp at hun hadde sett utsalgsteder allerede i dag i Stavanger. :ohmy:

Men kan jo hende dem bare forbreder seg til salget i morgen

Dei starta salget i stavanger i dag vist du ikkje fekk med deg det. Salget gjekk vist unna så dei har ikkje så mykje igjenn, snakka med ein og han sa at dei sikkert gjekk tom i morgon. (Svea)

Nei, seriøst!!! :cry::D

Edit: Side 222!!!!! :woot::new_woot:

Endret av StargateLOVER
Lenke til kommentar
Frykter fyrverkerimangelUff! Førsteside i Jærbladet (Den lokale avisen): "Fryktar fyrverkerimangel"

Svea har mindre fyrverkeri å selge i år. 1/4 er fortsatt i Kina, av en eller annen grunn.... Så han var redd det ikke var fullt så mye å selge....

Ja, det var trist det der... Men han får i alle fall selge det han liker best: Batteri!!!

Endret av StargateLOVER
Lenke til kommentar
Frykter fyrverkerimangelUff! Førsteside i Jærbladet (Den lokale avisen): "Fryktar fyrverkerimangel"

Svea har mindre fyrverkeri å selge i år. 1/4 er fortsatt i Kina, av en eller annen grunn.... Så han var redd det ikke var fullt så mye å selge....

Ja, det var trisdet der... Men han får i alle fall selge det han liker best: Batteri!!! (Må jo ha Jærbladet, selv om jeg ikke bor på Jæren...)

Hvis du bor i Stavange så bor du på Jæren. Hinna og Gausel regnes som nord Jæren.

Lenke til kommentar

Ja, det var trisdet der... Men han får i alle fall selge det han liker best: Batteri!!! (Må jo ha Jærbladet, selv om jeg ikke bor på Jæren...)

Korrekt. Håper det er nok alikevell. Mange som kjøper der. Eneste Sveabutikken på jæren, så forespørselen er stor der. Har gått der hvert år siden jeg begynte å kjøpe småting da jeg var mindre :p

Svea er best! :)

Edit: Sør-Jæren! ;) eller på landet: (Bryne, Klepp, Nærbø, Varhaug osv...)

Endret av Kalle_92
Lenke til kommentar
Uff! Førsteside i Jærbladet (Den lokale avisen): "Fryktar fyrverkerimangel"

Frykter fyrverkerimangel

Er det bare Svea som mangler??!!

Noen som vet om Svea utsalgssteder i bergensområdet? Helst rundt flesland eller Nestun.. (Vet om at det står noen utsalgssteder på nettsiden deres, men de har vel vist seg å verken omhandle alle salgsstedene eller å stemme..)

Lenke til kommentar
Uff! Førsteside i Jærbladet (Den lokale avisen): "Fryktar fyrverkerimangel"

Frykter fyrverkerimangel

Er det bare Svea som mangler??!!

Noen som vet om Svea utsalgssteder i bergensområdet? Helst rundt flesland eller Nestun.. (Vet om at det står noen utsalgssteder på nettsiden deres, men de har vel vist seg å verken omhandle alle salgsstedene eller å stemme..)

Send en mail til de utsalgsstedene som står på hjemmesiden. (De som er i nærheten av deg) :)

Lenke til kommentar
Da er fyrverkeriet i hus.

post-12809-1230556590_thumb.jpg

2 Symphony Bombard, Spectra Royal Class

20 skudd, 50mm, 1kg krutt. Pris: 1500.-

2 Grand Slam, Spectra

90 skudd i vifte. Pris 1500,-

2 Challenger, Spectra

Trekassa til Spectra. Pris 999,-

2 Wild Bill, Bandit

49 skudd, 30mm. Pris: 799,-

2 P.E.A.K, Engelsrud

1 kg krutt. Rør i forskjellige diameter. Pris: 999,-

2 Grand Slam, Tornado

16 skudd, 50mm. Pris 799,-

2 Manhattan, Tornado

25 skudd. Pris 499,-

1 Crazy Golden Rain, Engesrud.

19 skudd. Pris 200,- (Billig!)

1 King Of Thunder, Cosmos

100 skudd. Pris 200,-

1 Midnattsbomber, Cosmos

16 skudd. Pris 150 tror jeg.

1 Thunder Kingdom, Cosmos

25 skudd. Fikk med på kjøpet

1 Blue Nemesis, Cosmos

19 skudd. Pris 400 tror jeg

1 Sky Blaster, Cosmos

40 skudd. Pris 400,-

Hos min Cosmos forhandler solgte de Engelsrud også. Synes det var billig der. Spectra hadde økt prisene sinnsykt.

For samme prisen har jeg fått meg 1 tanke bensin til kompisen som kjører bil på nyttårsaften, en god del alkohol til meg selv og spandert litt på vennene mine, et fint nyttårs-antrekk, helaftens middag for 3 personer i hyggelig omgang og har enda litt tilovers til nyttårssms'er og telefoner.

Men det er fint å bidra til oss som bare står og ser på rakettene, for uten fyrverkeri ville sjarmen av nyttårsaften forsvunnet. :D

Lenke til kommentar
Da er fyrverkeriet i hus.

post-12809-1230556590_thumb.jpg

2 Symphony Bombard, Spectra Royal Class

20 skudd, 50mm, 1kg krutt. Pris: 1500.-

2 Grand Slam, Spectra

90 skudd i vifte. Pris 1500,-

2 Challenger, Spectra

Trekassa til Spectra. Pris 999,-

2 Wild Bill, Bandit

49 skudd, 30mm. Pris: 799,-

2 P.E.A.K, Engelsrud

1 kg krutt. Rør i forskjellige diameter. Pris: 999,-

2 Grand Slam, Tornado

16 skudd, 50mm. Pris 799,-

2 Manhattan, Tornado

25 skudd. Pris 499,-

1 Crazy Golden Rain, Engesrud.

19 skudd. Pris 200,- (Billig!)

1 King Of Thunder, Cosmos

100 skudd. Pris 200,-

1 Midnattsbomber, Cosmos

16 skudd. Pris 150 tror jeg.

1 Thunder Kingdom, Cosmos

25 skudd. Fikk med på kjøpet

1 Blue Nemesis, Cosmos

19 skudd. Pris 400 tror jeg

1 Sky Blaster, Cosmos

40 skudd. Pris 400,-

Hos min Cosmos forhandler solgte de Engelsrud også. Synes det var billig der. Spectra hadde økt prisene sinnsykt.

For samme prisen har jeg fått meg 1 tanke bensin til kompisen som kjører bil på nyttårsaften, en god del alkohol til meg selv og spandert litt på vennene mine, et fint nyttårs-antrekk, helaftens middag for 3 personer i hyggelig omgang og har enda litt tilovers til nyttårssms'er og telefoner.

Men det er fint å bidra til oss som bare står og ser på rakettene, for uten fyrverkeri ville sjarmen av nyttårsaften forsvunnet. :D

Alkohol+Bil=Ulovlig og farlig, for deg og andre... :no:

Edit: Hvis han som kjører ikke er beruset, er jeg fornøyd... ;)

Endret av StargateLOVER
Lenke til kommentar

Ingen som sa det var samme kompis som skulle drikke vet du :p

Og for ikke å være veldig offtopic kan jeg jo spørre om noe jeg har lurt på lenge, hva heter det fyrverkeriet som blir sånne fine store gullstjerner?

EDIT: skriveleif

Endret av .Lagrange.
Lenke til kommentar

Og for ikke å være veldig offtopic kan jeg jo spørre om noe jeg har lurt på lenge, hva heter det fyrverkeriet som blir sånne fine store gullstjerner?

Nei, kom på det :p Bare sier, alkohol+bil :no:

Hvis det er en rakett du mener, sorry, ulovlig :dontgetit:

Endret av StargateLOVER
Lenke til kommentar

Nei, kom på det :p Bare sier, alkohol+bil :no:

Hvis det er en rakett du mener, sorry, ulovlig :dontgetit:

Gleder meg til å kjøpe fyrverkeri i morgen tidlig :D

Off topic: Vi skal klare 227 sider til nyttår ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...