Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er litt forskjellig fra sted til sted, men tror det vanligste er 30-31..

I ren forferdelse kom jeg til å tenke på dette... :(

 

Kommunene kan vel ikke si at de ikke vil ha fyrverkeri salg i det hele tatt? :scared::cry: Ok, greit de kan begrense det til 2 dager, men de kan vel ikke kutte det helt ut :ermm:

Det er ingen plass der det står at dei kan nekte fyrverkeri salg og at dei ikkje kan nekte det. I teorien så kan dei det, men tviler på at dei gjer det. Vist det så må fleirtalet i kommunestyret vere for og det god tid før salget og innkjøpet starter.

 

Det å begrense det til to dager er ein bra ting, det er ikkje noko vits å kjøpe det tre til fire dager før det skal brukes. Det fører bare til misbruk av det.

Lenke til kommentar
Er svea sine overhylere det samme som europris sine grisehyl?

Vet ikke om EuroPris selger grisehyl, men de speed fire hylerne, de er nesten helt like synes jeg (Bare annerledes farge)

 

Europris selger 100 speedfire's til 49,90 eller noe.. Dem er bra med tanke på prisen.. Men jeg kommer ikke til å kjøpe fler av dem, fordi det er en del som kommer "defekte" ( Lunter som har falt ut osv ) men tar jo noen sekunder å plugge dem i igjen =)

 

Har igjen 11 pakker med speedfire fra ifjord, så jeg har nok :-p

Lenke til kommentar

Dette er noe jeg VET jeg kommer til å kjøpe (Hvis det er i butikken da)

 

Svea:

1x 150pc med Crackling Balls

Mange Street Sun

1 eller 2 Big Bang

Kanskje flere pakker med blandinger

4-5x Overhylere

Noen King Airbombs

Kanskje nesten alt av det som er på Side 10 i Svea Katalogen

 

Europris:

1x Crazy Mix

Flere Mega Jumping Jack

1-2x Speedfire

Flere Løvebrøl

Flere Camelia Jordsol

Kanskje Magic Whip

Kanskje 1x Familie Mix

---------------------------

 

Dette blir vel mye av det samme som i fjor ;)

 

Noen som har erfaring på stormlighterne fra Svea? Er de noe bra?

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale noe å kjøpe? Mamma kommer sikkert til å kjøpe en familiepakke av noe slag, tips?

Så skal jeg nok kjøpe eget for 200-300kr mest småting som jeg kan hamstre gjennom året, er fyrverkeri avhengig skjønner dere. Har alltid noe igjen som jeg bruker senere( Ja vet det er ulovlig, men det driter jeg i)

Vil helst ha fra svea, alle svea forhandlere har alt som står i katalogen ikke sant? Så nettopp på svea sine sider at dem vil selge på den lokale spar butikken her. Ja jeg er overasket, hadde ikke trodd at de skulle selge her i Våler, utpå landet i Østfold :dribble:

 

På forhond takk :D Håper alle for det fyrverkeriet de ønsker seg.

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale noe å kjøpe? Mamma kommer sikkert til å kjøpe en familiepakke av noe slag, tips?

Så skal jeg nok kjøpe eget for 200-300kr mest småting som jeg kan hamstre gjennom året, er fyrverkeri avhengig skjønner dere. Har alltid noe igjen som jeg bruker senere( Ja vet det er ulovlig, men det driter jeg i)

Vil helst ha fra svea, alle svea forhandlere har alt som står i katalogen ikke sant? Så nettopp på svea sine sider at dem vil selge på den lokale spar butikken her. Ja jeg er overasket, hadde ikke trodd at de skulle selge her i Våler, utpå landet i Østfold :dribble:

 

På forhond takk :D Håper alle for det fyrverkeriet de ønsker seg.

Anbefaler BigBang, mye fint der

Oppfordrer ikke til å bruke dette på andre tidspunkt enn nyttårsaften, men Crackling Balls er noe av det kuleste hvis du skulle spart noe ;)

Ikke alt i katalogen er i butikken, noen ganger fordi det ikke er fler igjen, eller så har de aldri hatt det heller.

Lenke til kommentar

Ikke for å være en gledesdreper, men det er mest sannsynlig et gammelt bilde ... Ser ut som om det er fire raketter øverst til venstre (med "Burst" påskrevet).

 

Titta i brosjyren til Europris (hater sånne wannabe acrobat greier i flash btw), og så ikke ut som om de har Jumping Jack (de små, de har mega). Tror dere det kan stemme? De er morro, så hadde vært kjipt om de ikke solgte dem i år. De er jo inkludert i Crazy Mix-pakka, så hvorfor ikke selge de løst? Og er det bare på Europris du finner Power Star i Oslo?

Lenke til kommentar
---------------------------

 

Dette blir vel mye av det samme som i fjor ;)

 

Noen som har erfaring på stormlighterne fra Svea? Er de noe bra?

 

Husker jeg kjøpte en sånn storm lighter for en stund tilbake. Jeg var positivt overaska over den, slukner aldri, du får også en knall blå flamme ;D

Endret av KenBoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...