Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Okei han må lyve siden du hadde et så godt eksempel at europris sitt blad kommer på nett sia :p

 

Trudde du mente at det lå der ute først ;)

 

Hørte på nyhetan at fyrverkeri prisen vil måtte stige kraftig :O

Endret av Slettet-1nDPpQXNWW
Lenke til kommentar
Okei han må lyve siden du hadde et så godt eksempel at europris sitt blad kommer på nett sia :p

 

Trudde du mente at det lå der ute først ;)

 

Hørte på nyhetan at fyrverkeri prisen vil måtte stige kraftig :O

Ikke mye som synker i pris i Norge. Her har det regna og vært varmegrader i 3 dager nå så det har minka kraftig på snøen. Speilblankt er det også, spørs om det blir noe særlig og skyte opp raketter.

Lenke til kommentar
Okei han må lyve siden du hadde et så godt eksempel at europris sitt blad kommer på nett sia :p

 

Trudde du mente at det lå der ute først ;)

 

Hørte på nyhetan at fyrverkeri prisen vil måtte stige kraftig :O

Ikke mye som synker i pris i Norge. Her har det regna og vært varmegrader i 3 dager nå så det har minka kraftig på snøen. Speilblankt er det også, spørs om det blir noe særlig og skyte opp raketter.

Lyst på bot du eller? :p

Lenke til kommentar
Okei han må lyve siden du hadde et så godt eksempel at europris sitt blad kommer på nett sia :p

 

Trudde du mente at det lå der ute først ;)

 

Hørte på nyhetan at fyrverkeri prisen vil måtte stige kraftig :O

Ikke mye som synker i pris i Norge. Her har det regna og vært varmegrader i 3 dager nå så det har minka kraftig på snøen. Speilblankt er det også, spørs om det blir noe særlig og skyte opp raketter.

Lyst på bot du eller? :p

Har igjen 3 eller 4 stk fra i fjor. Bor på bygda. Vet ikke om jeg skal ta sjansen :p

Er det lov med sånne små hylere nå? Eller er det forbudt også?

Lenke til kommentar
Okei han må lyve siden du hadde et så godt eksempel at europris sitt blad kommer på nett sia :p

 

Trudde du mente at det lå der ute først ;)

 

Hørte på nyhetan at fyrverkeri prisen vil måtte stige kraftig :O

Ikke mye som synker i pris i Norge. Her har det regna og vært varmegrader i 3 dager nå så det har minka kraftig på snøen. Speilblankt er det også, spørs om det blir noe særlig og skyte opp raketter.

Lyst på bot du eller? :p

Har igjen 3 eller 4 stk fra i fjor. Bor på bygda. Vet ikke om jeg skal ta sjansen :p

Er det lov med sånne små hylere nå? Eller er det forbudt også?

Er lov med hylere i år ja :yes::thumbs:

 

Er bare pinneraketter og slikt som kan forveksles med leketøy (tanks ol.) som ikke er lov.

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar
Okei han må lyve siden du hadde et så godt eksempel at europris sitt blad kommer på nett sia :p

 

Trudde du mente at det lå der ute først ;)

 

Hørte på nyhetan at fyrverkeri prisen vil måtte stige kraftig :O

Ikke mye som synker i pris i Norge. Her har det regna og vært varmegrader i 3 dager nå så det har minka kraftig på snøen. Speilblankt er det også, spørs om det blir noe særlig og skyte opp raketter.

Lyst på bot du eller? :p

 

Å herregud da.. Tror du virkelig politiet har ressursser til å drive å kontrollere at hele norge ikke skal skyte opp raketter? Jeg har en drøss av raketter igjen, og jeg skal sende opp som bare det.. Om politiet skulle komme å tar meg for det, da blir jeg irritert.

Jeg har aldri vært påvirket av alkohol eller andre rusmidler når jeg har sendt opp raketter eller annet fyrverkeri, så om dem kommer til meg, så ber jeg dem å snu.

 

Det er jævlig dårlig at det er mange som mishandler fyrverkeriet når dem er påvirket av rusmidler, fordi det går bare uttover oss andre som behandler fyrverkeriet med varsomhet, og når vi har sånne tullinger som de som sitter på stortinget som da forbyr oss alle for raktterer ( som "lissom" skal være hovedgrunnen til skadene ).

 

Snakket med en i Sverige som selger fyrverkeri i Svinesund, han fortalte meg det at av alle som hadde handlet fyrverkeri i Svinesund, som skulle over grensa til Norge igjen, så var det bare 1,3% som ble stoppet og fratatt dette..

 

Når toll'erne ikke klarer å kontrollere hva folk har med seg inn i landet, da dette er jobben dems, da lurer jeg virkerlig på om Politiet her i Oslo klarer å forhindre at de nærmere 600.000 innbyggerne her i byen fra å sende opp raketter.

 

Hilsen en som synes rakettforbudet er helt på tryne, og som gir faen i det!

Lenke til kommentar
Å herregud da.. Tror du virkelig politiet har ressursser til å drive å kontrollere at hele norge ikke skal skyte opp raketter? Jeg har en drøss av raketter igjen, og jeg skal sende opp som bare det.. Om politiet skulle komme å tar meg for det, da blir jeg irritert.

Jeg har aldri vært påvirket av alkohol eller andre rusmidler når jeg har sendt opp raketter eller annet fyrverkeri, så om dem kommer til meg, så ber jeg dem å snu.

 

Det er jævlig dårlig at det er mange som mishandler fyrverkeriet når dem er påvirket av rusmidler, fordi det går bare uttover oss andre som behandler fyrverkeriet med varsomhet, og når vi har sånne tullinger som de som sitter på stortinget som da forbyr oss alle for raktterer ( som "lissom" skal være hovedgrunnen til skadene ).

 

Snakket med en i Sverige som selger fyrverkeri i Svinesund, han fortalte meg det at av alle som hadde handlet fyrverkeri i Svinesund, som skulle over grensa til Norge igjen, så var det bare 1,3% som ble stoppet og fratatt dette..

 

Når toll'erne ikke klarer å kontrollere hva folk har med seg inn i landet, da dette er jobben dems, da lurer jeg virkerlig på om Politiet her i Oslo klarer å forhindre at de nærmere 600.000 innbyggerne her i byen fra å sende opp raketter.

 

Hilsen en som synes rakettforbudet er helt på tryne, og som gir faen i det!

Var ikke alvorlig jeg da ;)

Er ellers helt enig i at rakettforbudet er helt på trynet, og dette med stor bot er bare for å skremme folk til å ikke bruke raketter. Dumt at enkelte skal ødelegge for alle oss andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Den boten er bare for og skremme det samme gjelder også det med at det blir fengsel på folk som gir til onger :p

 

Jeg hadde polti som nabo siste plassen jeg bodde og han brydde seg ikke uansett kor mye fyrverkeri vi skøyt bare det ble gjort ordentlig :)

Kjedelig at noen fulle folk skal ødelegge en tradisjon for andre da !!

 

Edit: PS: Jeg vet at det er mange unger som skyter fyrverkeri sånn var det sånn ca på den forje plassen alle ungene i gata hadde fyrverkeri og vi va sikkert alle ungene ute på gata hele tia for og se på en eller annen som skulle skyte noe :)

Endret av Slettet-1nDPpQXNWW
Lenke til kommentar
Når starter salget av fyrverkeri i sverige??

Tenkte og ta meg en tur snart :)

 

Du kødder meg med nå??

 

Dem selger fyrverkeri hele året... Dem har masse fyrverkeri der.. Og om du skal kjøpe noe i Svinesund, dra til veterandelen, og inn til Sigmaskin butikken, ikke morrobutikken på venstre side med en gang du kommer inn.. gå litt vidre inn til Sigmaskin eller hva enn den butikken heter nå igjen.. Det er en gammal norsk veteran som selger fyrverkeri der..

Han gir sykt bra tilbud og rabatter.. Kommer du med 1000 kr, får du fyrverkeri for 1500 kr.. Han er veldig snill sånn sett..

 

Det er btw Royal Party Fireworks dem selger der, og en god del Svea i Morrobutikken =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Er det så bilig i Sverige :idea:

 

mhm kanskje jeg kan kjøpe litt der når jeg skal til Sverige nu i vinter for og kjøre litt snøscooter :D

 

EDIT: mener jo mamma da :wallbash:

Endret av Slettet-1nDPpQXNWW
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Sorry for dobbel post :p

 

Men bestefar lurer på ka som er best ut av Big Bang eller Power Pack 2,0 ??

 

PS: han har tenkt og kjøpe masse smått i fra Power Star visst det er til hjelp :)

Lenke til kommentar
Sorry for dobbel post :p

 

Men bestefar lurer på ka som er best ut av Big Bang eller Power Pack 2,0 ??

 

PS: han har tenkt og kjøpe masse smått i fra Power Star visst det er til hjelp :)

Big Bang blir ihvertfall forandret i år, hvis den i det hele tatt er til salgs, fordi den inneholdt pinneraketter, men i fjor var det den beste pakken vi kjøpte. Det var den og Bumper Pack eller noe sånt vi kjøpte.

 

EDIT: Var visst Bizzy Bag, ikke Bumper Pack :p

Endret av Latterkongen
Lenke til kommentar
Er det så bilig i Sverige :idea:

 

mhm kanskje jeg kan kjøpe litt der når jeg skal til Sverige nu i vinter for og kjøre litt snøscooter :D

 

EDIT: mener jo mamma da :wallbash:

 

Både ja og nei om du handler i Morrobutikken i Veterandelen av Svinesund, og JA om du handler en del av den eldre veteranen i Sigmaskin butikken litt lenger inn på venstre side..

 

Skal du kjøpe inn noe fra Sverige, anbefaller jeg Royal Party Fireworks fra Sigmaskin da han er veldig snill med rabatter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...