IKKE_I_BRUK!"!!! Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Når starter salget btw? 1 juledag?Jeg har til og med lov til å kjøpe fyrverkeri i år! Det er ikke så tidlig som 1 juledag nei.. Starter ikke salget 27.des stort sett i hele landet uten om i enkelte fylker der salget starter 29.des eller noe? Meiner det er 29.des og 30.des i hordaland og nokon andre fylker. Det er bare 3 og 2 dager med salg av fyrverkeri. Tror det er 30. og 31. des i Rogaland..... Endret 18. desember 2008 av StargateLOVER Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 I år skal jeg ikke vente til nyttårsaften med å kjøpe kjipt og komme på butikken og dem ikke har nokka inne Heldige dere som kan handle selv i år Jeg må ha med Ste bestefar han er så snill så Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 Sorry feil fra min side, var inne på DSB sine sider og her litt om det som står der som ofte blir spurt om her: http://www.dsb.no/File.asp?File=PDF/\...amework=normalt Når er det tillatt å selge fyrverkeri?Salg direkte til forbruker er tillatt i perioden 27.- 31. desember. (I Rogaland og Hordaland pågår det et prøveprosjekt der antall salgsdager blir redusert til to dager). Når er det tillatt å bruke fyrverkeri? De fleste kommuner har i sine politivedtekter et generelt forbud mot bruk av fyrverkeri, men gir dispensasjon for bruk på nyttårsaften mellom kl. 18 og 02. Hvor er det tillatt å bruke fyrverkeri? DSBs regelverk forbyr bruk av fyrverkeri i spesielt brannfarlig bebyggelse m.v. For øvrig er det kommunale bestemmelser som regulerer hvor det er tillatt å bruke. Bruk av fyrverkeri i tettbebyggelse, nær tørr skog eller andre brannfarlige omgivelser er forbudt uten brannsjefens tillatelse. Utenfor slike områder er det tilstrekkelig med politiets tillatelse. Lenke til kommentar
IKKE_I_BRUK!"!!! Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 I år skal jeg ikke vente til nyttårsaften med å kjøpe kjipt og komme på butikken og dem ikke har nokka inne Heldige dere som kan handle selv i år Jeg må ha med Ste bestefar han er så snill så Får håpe at det er Bestefaren din som bruker det på nyttår og da Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Han er faktisk altid med og skyter så han passer på Jeg syns faktisk det er farlig med slike saker pga naboen sitt batteri skøyt ned skule vårres for noen år sia Endret 18. desember 2008 av Slettet-1nDPpQXNWW Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 I år skal jeg ikke vente til nyttårsaften med å kjøpe kjipt og komme på butikken og dem ikke har nokka inne Heldige dere som kan handle selv i år Jeg må ha med Ste bestefar han er så snill så Får håpe at det er Bestefaren din som bruker det på nyttår og da Får håpe han liker fengsel da LINk Lenke til kommentar
IKKE_I_BRUK!"!!! Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) ... Endret 30. desember 2009 av StargateLover Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 Det er ikke lov for mindreårige å fyre opp fyrverkeri selv med myndige som passer godt på? Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Det er ikke lov for mindreårige å fyre opp fyrverkeri selv med myndige som passer godt på? Det er ikke lov nei, men mange gjør det nå fordet.. Husker da jeg var liten, var alltid med fattern ut og frem til rakettene som skulle skytes opp, først fikk jeg se hvordan det gjordes, forså tenne på selv ( med han vedsiden av ) og etter noen år, fikk jeg lov til å gjøre dette alene siden han viste at jeg gjorde dette riktig. Har vel sendt opp fyrverkeri alene siden jeg var 10år gammel eller noe.. =) Synes foreldre "burde" la barna få prøve og erfare hva og hvordan dette brukes og hvordan dette skal settes opp.. ( Selvsagt med "ledsager" vedsiden av seg hele tiden ) Fordi jeg husker selv at når fattern lot meg prøve osv, så fikk jeg respekt for fyrverkeriet lissom.. Viste lissom HVOR stor skade det kan gjøre om dette ikke ble gjort riktig osv.. Det er mine erfaringer såfall.. :-) Endret 18. desember 2008 av _Daniel_ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Alle skulle være så negativ i dag Edit: Noen i alle fall som er med mæ Og ja det er jo bestefar som skyter mhm Mån tro ka han skal ha i år Edit 2: Personlig synes jeg at mange på min alder er mye mer forsiktig med fyrverkeri en voksne som har tatt seg et par øl og det er sikkert mange som gjør det ... Endret 18. desember 2008 av Slettet-1nDPpQXNWW Lenke til kommentar
IKKE_I_BRUK!"!!! Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) ... Endret 30. desember 2009 av StargateLover Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 Ja det må du jo ha vært Men kanskje jeg kan finne ut va han bestefar har tenkt og kjøpe Hørte at han ikke kan bruke mer en 700kr Lenke til kommentar
erikbizzybag Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 jeg fikk fyrverkeri blader i fag fra ,svea,powerstar,spectra,festival, oh fyrverkeri.no dato 18 desember 08 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 Bilder :O Kan du sette ut bilder av power star ?? Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 jeg fikk fyrverkeri blader i fag fra ,svea,powerstar,spectra,festival, oh fyrverkeri.no dato 18 desember 08 Phø, bare bullshit... Sikkert bare en naab som skrev det for å få oppmerksomhet..! Nevnte de største merkene bare for å få oss til å tro på det.. Tror det ikke før jeg får se det.. Btw, Europris sitt blad ligger på nettet (Europris.no) den dagen det sendes ut til alle norges hjem.. :-) Lenke til kommentar
IKKE_I_BRUK!"!!! Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) ... Endret 30. desember 2009 av StargateLover Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Veit ikke om hvor mye jeg skal kjøpe inn, har nå handlet for ca 1000kr i Sverige alt men.. Blir vel 500-1000 kr til når salget starter her i Norge, tror jeg setter nesa mot masse småtteri og MASSE Airbomb's :-D Har de begynt med salget i sverige allerede? I såfall, er det lov med raketter der? Bare litt synd at det er 7000,- i bot hvis du blir bustet ved å skyte opp raketter her i Norge... Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 er det forbudt å kaste stjerneskudd i lufta? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå