Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis det kun hadde vært kommunal oppskytning og forbud for privatpersoner uten fyrverkerisertifikat å bruke det , så hadde det nok vært et tryggere land å leve i :)

"Vi har strammet inn på budsjettet i år, så i år skal vi i kommunen skyte på to batterier"

Hva i svarte faen?! det er jo helt idiotisk!

Hvordan regner den kommunen med at det skal gå an å ha det gøy da?

Lenke til kommentar
Med tanke på at dei ikkje har penger til å fikse på skulene osv. Tviler eg på at dei har penger til sende opp fyrverkeri.

Kommunal oppskyting = ingen oppskyting

 

Kommunal oppskyting = ingen oppskyting??

 

Unnskyld meg.. Nå vet jeg at jeg snakker for MANGE..

 

Det å stå å se på folk som får betalt for å sende opp fyrverkeri, er LANGT ifra så morsomt, koselig og RÅTT som det er å sende opp selv..

 

For å være helt ærlig, det å sende opp fyrverkeri, er det ENESTE jeg gleder meg til når det kommer til nyttårsaften, har hatt dette som en tradisjon i MANGE MANGE år.

 

Det å fjerne den tradisjonen for meg, er som å fjerne julegaver ifra Juletreet..!

 

Om Norge noen gang blir så firkanta så det ender med at det blir et totalforbud for fyrverkeri, da flytter jeg til Sverige..!

Lenke til kommentar
Flytter til Danmark vis det blir ulovlig med kan skyte opp fyrverkeri med en gang med har kjøpt det til februar

 

Ikke Danmark på meg.. Hater dansk og forstår ikke de apene.. Så blir nok svenske kjøttboller på meg.. =)

Skrev feil du kan skyte opp raketter eller alt slaks fyrverkeri fra 1 desember til 1 februar

det er billigere der men er enig at eg ikje skjønner en drit men får lære det :!:

Lenke til kommentar
Hvis det kun hadde vært kommunal oppskytning og forbud for privatpersoner uten fyrverkerisertifikat å bruke det , så hadde det nok vært et tryggere land å leve i :)

"Vi har strammet inn på budsjettet i år, så i år skal vi i kommunen skyte på to batterier"

Hva i svarte faen?! det er jo helt idiotisk!

Hvordan regner den kommunen med at det skal gå an å ha det gøy da?

Skitt det var en rik kommune :whistle:

Lenke til kommentar

Fra ifjor har jeg vel ca 3pk Chilli Shots og 1stk speedfire (100 hylere), samt anett smått.

Når det gjelder handlelisten så jobbes den med. Lander på ca 2000,- i år. Ingen store batterier, så det blir endel lunter:)

 

Har sett litt på hvilke airbombs jeg skal ha. Det finnes jo en drøss av de. Hvilken er deres favoritt? Personlig er det Chilli Shot (pga pris), selv om større airbombs sikkert gruser denne. Disse skal jeg ihvertfall ha i år:

 

Chilli Shot (10pk)

King Airbomb

0.35 Monster

MOAB (Mother of all airbombs, fra Nova. Hørt at denne skal være heftig)

Så blir det vel noen pk "happy spring", som de aller fleste leverandørene selger varianter av.

 

Hvilken airbomb er din favoritt? Noen som sitter på filmer av Chilli, King Airbomb e.l ?

Lenke til kommentar

Noe som skjedde i fjor, men som jeg ikke har tatt meg tid til å skrive:

 

Var på starten av kvelden når vi (Jeg, fetteren min, faren min, og faren hans) tente hylere og forskjellige ting. Jeg og pappa hadde handlet ganske mye fyrverkeri (Se bildet fra i fjor). Blandt annet 2 pakker Big Bang. Og med den fulgte det med "Bizzi Shots" som er noe lignende King Airbomb. Så: Jeg antente den og løp vekk. Så flyr "raketten" bare ca. 1.5 meter opp og spruter gnister i alle farger overalt :confused: Jeg og fetteren min ble helt WTF?! Men de 2 andre oppførte seg normalt... Det var litt scary fordi fetteren min sto relativt nærme mens han skulle tenne noe annet...

 

Resten av kvelden gikk ganske bra.

 

Det her har ingenting med det over å gjøre, tenkte bare å dele med dere: Senere kom det flere personer fra området vi bor i (det er en ganske stor plass med asfalt, så det er bra å tenne der) og noen hadde med noe jeg synes var "V-Shape" av noe slag. Når de antente den begynte den å gullgnister fram og tilbake over den :w00t: Så utrolig kult ut!

Endret av Latterkongen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...