Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Her i Rogaland var det jo snakk om forbud om og selge fyrverkeri i år. håper ikkje det stemmer.

men har mye liggende fra i fjor.

 

Tror ikke det kan stemme, tror du forveksler mellom rakettforbud / TOTALforbud..

 

Jeg har ikke hørt NOE som helst om at det er et totalforbud herom i landet.. :-)

Bor i Rogaland, har ikke hørt noe om total forbud her... :hmm:

Kanskje du forveksler, eller noen haar tullet med deg :tease:

 

 

Dem snakket om det siden det var så mye skader her i rogaland, men men, kansje eg husker feil :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et tips som jeg har erfaring med: IKKE KJØP BATTERIER PÅ EUROPRIS! de jeg skjøt opp datt og skjøt inn i sia på bilene til nabon:P den plaststøtte greia som sitter på raketten lå løst...

Blir vel litt feil å skylde på Europris når du ikke sørget for at batteriet sto ordelntlig på bakken...

Fordel at dei står beint. Hadde eit batteri i som flytta på seg når det fyrte av skudda og tippa på ein liten stein. Det blei to skudd ut i skogen og tre skudd i hekken til naboen som nesten tok fyr.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvilke straffer det er på å bryte forbudet mot raketter med styrepinne?

 

Har noen kompiser som planlegger tur nabolandet for å handle inn og vurderer å bli med selv for å handle litt dagligvarer og for turen sin del.

Men så kommer spørsmålet, hva skjer hvis blir stoppet i tollen og finner slike forbudte raketter i bilen?

Blir straffen verre hvis det skulle ligge 50 raketter i bilen i forhold til 5 stykk?

 

Orker ikke å bli med hvis det er snakk om mer enn bøter og noe på rullebladet.

 

Heisann..

 

Om du handler en god del fyrverkeri så blir det hvertfall alt fratatt, men bøter er jeg ikke sikker på.. Men jeg vil tro det at om du smugler inn STORE mengder, da tror jeg bøter kan oppstå, men kun ved STORE STORE mengder..

 

Men 50 raketter i bilen vil ikke jeg se på som stor smugling da dette ikke er mye, så hadde jeg vært deg, ville jeg blitt med..

 

Men om du skal til Sverige for å handle, dette gjelder alle dere andre som skal over grensa ( KUN TIL SVINESUND ) kontakt meg på PM så skal jeg gi dere noen tips.. :-)

Lenke til kommentar
Et tips som jeg har erfaring med: IKKE KJØP BATTERIER PÅ EUROPRIS! de jeg skjøt opp datt og skjøt inn i sia på bilene til nabon:P den plaststøtte greia som sitter på raketten lå løst...

Blir vel litt feil å skylde på Europris når du ikke sørget for at batteriet sto ordelntlig på bakken...

 

Hva er galt med Europris?

 

Ja, greit det er Europris vi snakker om, det blir vel som biltema vs kvalitets deler på biler osv..

Men det å si at fyrverkeri der suger, både ja og nei..

Jeg har handlet Europris fyrverkeri for over 10.000 de siste 3 årene, og har MANGE gode erfaringer, men også noen få dårlig erfaringer..

 

Husker for 2 år siden, så hadde jeg kjøpt en god del raketter ( pakke på 6 ) hvor disse stod på bakken å freste for så sprang, eller så fløy dem drøye 1-2 meter over bakken ( sakte oppover ) før den smalt.. Dette var ikke tilfeldig, for det var ALLTID noen defekte raketter i pakkene, og jeg hørte om flere rundtom på et annet forum som hadde samme raketter hvor dette skjedde..

 

Ellers så synes jeg rakettetene fra Europris har dårlig med effekter på himmelen, men man får jo så mye for pengene, så det går jo opp i opp.. =P

 

Over til det positive, så er det ENORMT mye småtteri man kan kjøpe der.. Som feks hylerne der, kanskje ikke det beste, men dem fungerer så absolutt! Kjøpte 15 pakker med hylere ( 1500 hylere ) og har igjen 11 pakker pr. idag.

 

Har også hørt VELDIG mye positivt om enkelte av batteriene dems, spesielt Multi-Power batteriet som koster 20-25 kr(?) Men dette batteriet hørte jeg om ifjord hadde blitt litt dårligre enn hva det var i forfjor.

 

Jeg kommer til å kjøpe ALT småtteri og enkelte batteriet der ( er ikke fan av batterier, så får se=P ) siden alt dette fungerer helt utmerket.

 

Det er sikkert MASSE forskjellig meninger om Powerstar ( merket Europris selger ) men dette er mine så er du ikke enig, ikke kom med stygge og dårlig utkast.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt noe å utsette på Europris fyrverkeriet. I mine øyne er det de som tilbyr best mulig for minst mulig.

De har lite fyrverkeri for entusiasten som forst svir av femsifrede beløp, men for folk flest tilbyr de kjempevarer.

 

Star Track er et herlig batteri for 99,- 20 store skudd som dekker himmelen og har solide smell.

Multipower var kanskje bedre i 2006, men gir forsatt kjempemye for pengene.

Big Star var også et kvalitetsprodukt når rakettene levde. 20,- for en stor gullrakett er ikke ille.

 

Alle produkter, selv om det er Svea eller Power Star må stå stødig og gjerne støttes oppom. Dette står klart å tydelig på burksanvisningen.

Lenke til kommentar
Eg tror at Multi Power (Batteri fra Europris for 29,-) sin pris kommer til og stige :cry:

 

Er nok riktig som du sier ja..

 

Grunnen til at fyrverkeriet vil stige ipris er fordi at transporten ifra land til land blir dyrere og dyrere, dermed blir det et dyrere produkt og vi må betale mer..

 

Svea har økt prisene noe grosalt spør du meg med alt ifra 100-300 kr på enkelte produkter ( De dyreste batteriene osv ) så blir nok ikke mye ifra Svea på meg iår.. =)

 

Skal se om jeg finner noe kilder til dette.. :-)

Lenke til kommentar
Kan vere at staten og tvinger prisen opp for at folk ikkje skal kjøpe så mykje, at prisene stiger så mykje pga frakten kan eg ikkje tenke meg.

 

Nei, det kommer av at bare fra ifjord til iår så har transport prisene ifra kina økt med 120%, dermed blir det dyrere fyrverkeri..

 

Det eneste dumme staten gjør ved å sette opp prisene på fyrverkeriet, er det at alle som bor et lite stykke unna sverige kanskje heller tar sjangsen å handler der istede for å rådyre og kjedlig Norge..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...