Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

np, men du er 100 % sikker?

 

eller så måtte jeg ha startet å bygge rampe til nyttår

 

Det er helt sikkert forbudt med pinnestyrte raketter og fyrverkeri som ser ut som leketøy (tanks osv..)

Pressemeldinger:

DSB: 

http://www.dsb.no/Article.asp?ArticleID=2997&oppslag=1 

 

Justis- og politidepartementet: 

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/aktuel....html?id=532267

 

og _Daniel_, legg ut bilde asap  :dribble:

 

edit: Kan noen skrive at pinneraketter er forbudt i år i emnetittel? Har en følelse at dette spørsmålet kommer til å bli stillt endel her i tråden fremover...

Endret av Deila
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
np, men du er 100 % sikker?

 

eller så måtte jeg ha startet å bygge rampe til nyttår

 

Stemmer det han sier, det er ikke lov til å fyre opp raketter iår..

 

Men en ting jeg lurer litt på, er det at jeg har igjen hvertfall 100 raketter igjen fra ifjor, hvor stor sjangse tror dere det er for å bli tatt??

 

Politiet har vel STORT mye annet å passe på nede i byen i Oslo område, enn å sørge for at ingen sender opp raketter, eller hva?? =)

Lenke til kommentar

tror de gir faen i om det kommer noen raketter i år. det faller naturlig at ikke alle fikk skutt opp all ladningen fra i fjor pga værforhold osv.

 

så lenge rakettskytingen ikke tar av mot det ekstreme så tror jeg de gir blanke. tror ikke du får straff heller dersom de kommer til deg, bare tar beslaglegger rakettene dine og lar deg få feire videre uten raketter.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
tror de gir faen i om det kommer noen raketter i år. det faller naturlig at ikke alle fikk skutt opp all ladningen fra i fjor pga værforhold osv.

 

så lenge rakettskytingen ikke tar av mot det ekstreme så tror jeg de gir blanke. tror ikke du får straff heller dersom de kommer til deg, bare tar beslaglegger rakettene dine og lar deg få feire videre uten raketter.

 

For å være ærlig, tror sjangsen for å se purken på nyttårsaften er veldig liten.. =P

 

Men om de tar fra meg rakettene mine, da får jeg rett og slett en DÅRLIG start på året!!! =p

 

Bilder lastes opp på photobucket nå, de er for store for å legges direkte inn her.. :-)

Lenke til kommentar

Her kommer 3 bilder hvertfall, dette er det råeste jeg har hittil.. Kommer mer, trust me! :-D

EDIT: Hei Gjermund Haugestøl, hyggelig at du bruker bildet mitt.. :-) - Daniel L Hansen.

Bilde001.jpg

Her er de beste rakettene mine sålangt.. =p

Bilde008.jpg

Dette er HØYDEPUNKTET til nyttår!!! DAMN som jeg gleder meg til denna!! =D
Dette er et ENORMT rør på 8" som skyter opp en STOR ladning opp i lufta, som deler seg inn i 19 småbomber som smeller samtidig og gjør himmelen fargerik, fyren i butikken der jeg kjøpte denna, sa dette var det RÅESTE han noen gang hadde vært borti, og dette smalt helt enormt..
Btw. Hva heter en slik jævel? Hvilken kategori faller denne under?



Bilde010.jpg

Da jeg kjøpte denne, angret jeg litt egentlig, men da jeg åpnet lokket og leste hva som stod med store bokstaver, da glemte jeg fort det at jeg angret litt på kjøpet.. =P


Ja, dere ser sikkert hvor dette er kjøpt, og ja det er ulovlig. Men care, jeg skal ha det KULT på nyttårsaften!!! :-D

Endret av _Daniel_
Lenke til kommentar
Det røret så utrulig rått ut! :D

 

Hvor høyt er det?

 

Den er 70 cm høy og 65 cm er veien rundt røret..

 

Gleder meg SYKT til å se resultatet av denne, kostet meg 599;- så håper virkelig denne er verdt pengene.. :-D

 

Btw; Hva heter denne type fyrverkeri? Hvilken sjanger faller denne under?

Endret av _Daniel_
Lenke til kommentar
Når vi først er i gang; hvor mye veier det? Står det noe om hvor mye krutt det inneholder?

 

Den veier 6 kg.. Står ingenting om kruttmengde..

 

Men står litt om hvordan den er på himmelen..

 

Den flyr opp ca 80 meter ( denne enorme bomben blir delt opp i 18 bomber ( Skrev feil lenger opp her, det er 18 bomber, ikke 19 ) ), hvor det eksploderer 18 bomber samtidig og gir et kraftig silverblink samt ekstreme smell.

 

Gleder meg bare mer og mer!! :-D

 

Selges det fyrverkeri i sverige nå?

 

Det er vel ikke lov til å snakke om her eller?

 

Men, det er MYE småtteri fra Svea, Hanssons fyrverkeri ( www.fyrverkerier.se ), Men ifra Svea som blir forbudt her i landet, så er det Swordman rakettsett, Big Bertha, og alle andre raketter.. ( det jeg så dem hadde )

 

En ting jeg savner, er Hot Gold ifra Svea, den hadde dem ikke inne, og den får dem heller ikke sa sjefen der..

 

Send meg en PM om du trenger å vite mer spesifik.. :-)

Endret av _Daniel_
Lenke til kommentar

Det røret var nice greier ja Daniel ; ) Men er du sikker på at det er 8" ? Det høres sinnsykt stort ut. Men den er sikkert rå :)

 

Budsjettet mitt lander nok på knappe 2000,- Og kommer til å satse på mye kvalitetslunter. Valutafyrverkeri altså.

 

Tenker å kjøpe fra Powerstar, Svea, Festival og Nova.

 

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Det røret var nice greier ja Daniel ; ) Men er du sikker på at det er 8" ? Det høres sinnsykt stort ut. Men den er sikkert rå :)

 

Budsjettet mitt lander nok på knappe 2000,- Og kommer til å satse på mye kvalitetslunter. Valutafyrverkeri altså.

 

Tenker å kjøpe fra Powerstar, Svea, Festival og Nova.

 

Gleder meg!

 

Heisann..

 

Røret er på 8" ja, men det er vist 6 kuler på 2" som flyr opp samtidig.. Har hørt litt positivt og negativt om denne, men blir spennende å se.. Jeg gleder meg hvertfall!!! :-D

 

Blir nok en tusenlapp til for handling av fyrverkeri.. Det er bare en dag i året man får lov til å gjøre dette, så hvorfor ikke slå seg litt løs? :-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...