andrvas Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) Har akkurat reinstallert Windows XP, etter et mislykket overklokkingsforsøk som førte til at noen data i systemet ble korrupt. Reparerte den Windows versjonen som var installert på harddisken, og brukte Windows CD'en til dette, selvsagt. Alt fungerte fint, fikk installert med CD'en og alt, kom inn i Windows og alt såg ut til å være normalt. Men tror du ikke at DVD-ROM'en som jeg akkurat brukte var vekk? Prøvde å sette inn CD'er, fikk ingen autostart. Sjekka også i Enhetsbehandling, var ingen DVD/CD-ROM'er der heller. Selv om kabelen var i (IDE), og BIOS fant DVD-ROM'en (Sony DVD RW U10A). Lurer på om dette er et kjent problem, og om det finnes et svar? For jeg har bare en DVD-ROM her i huset Endret 27. desember 2005 av andrvas Lenke til kommentar
erlend_oyen Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Har du forsøkt og koble til andre enheter til kontrolleren som DVD ROM'n er tilkobla? Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) Har du forsøkt og koble til andre enheter til kontrolleren som DVD ROM'n er tilkobla? 5344523[/snapback] Har ikke det. Fant ingen løsninger, så jeg bare ga opp og formaterte XP Trengtes vel uansett Men nå virker ihvertfall DVD-ROM'en. Endret 27. desember 2005 av andrvas Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Hadde samme problemet med den gamle CD-ROMn. Det jeg gjorde: 1. Slo av datamaskinen 2. Drog ut IDE kabelen til CD-ROMen 3. Slo på maskinen 4. Slo av maskinen 5. Koblet i CD-ROMen 6. Slo på maskinen Da funket det fint! Håper det hjalp. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) Har du forsøkt og koble til andre enheter til kontrolleren som DVD ROM'n er tilkobla? 5344523[/snapback] Har ikke det. Fant ingen løsninger, så jeg bare ga opp og formaterte XP Trengtes vel uansett Men nå virker ihvertfall DVD-ROM'en. 5345479[/snapback] *trykkte feil* Endret 27. desember 2005 av andrvas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå