cybervision_ Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) Jeg skal selge min stasjonære PC i posten. Jeg må ta av CPU kjøler, men er det noen her som har erfaringer med å sende kabinett med alt av HW montert stående i? Må jeg demontere hele maskina og sende del for del eller? Hvis jeg skal sende kabinettet med skjermkort, HD, Ram og alt stående i, bør jeg stappe den full av noe dempegreier, eller tåler pakken en tur gjennom postverket? Hvordan er postens forsikringer på slikt? (Var litt i tvil hvor jeg skulle poste dette, men har jo med kjøp og salg å gjøre ) Endret 27. desember 2005 av cybervision_ Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=299877 Bare det ikke ender slik... ------- Posten kan være ganske hardhente til tider. Du bør ta ut kort, ribber, hd'er el. som ikke sitter 110% fast. Om du er litt kreativ med innpakingen så går det nok fint. En forsikring kna nok være smart om det er dyre saker! Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) Får håpe vi unngår det ja. Tingene sitter jo så fast som de skal, men jeg må som sagt ta av kobberkjøleren tror jeg, og muligens også skjermkort. Men CPU og Ram kan vel ikke falle ut av HK? Noen som har erfaringer med sending av PC og kan komme med gode tips? Endret 27. desember 2005 av cybervision_ Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 CPU og Ram skal normalt sitte bra fats mener nå jeg. Pakk godt med bobleplast og legg et par lag med hard papp rundt hjørnene på kabinette. Og legg et par biter over bakplaten hvor korter og innganger er. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) CPU og Ram skal normalt sitte bra fats mener nå jeg. Pakk godt med bobleplast og legg et par lag med hard papp rundt hjørnene på kabinette. Og legg et par biter over bakplaten hvor korter og innganger er. 5343685[/snapback] Hvilken bakplate, baksiden av kabinettet? Kan skjermkortet stå i, eller bør det pakkes i plasten det kom med og sendes i egen eske? Jeg har fortsatt esken kabinettet kom i, kan ikke den brukes? Endret 27. desember 2005 av cybervision_ Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Med tanke på frakt så kjeme no ferdige pcèr med posten.... (med støttsikker eske) Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) Først bør du pakke den godt slik at den er godt beskyttet. Hvis du bare sender den ubeskyttet vill nok posten ikke betale erstatning om noe går feil. Mener også at man kan kjøpe ekstra forsikring når en sender pakken Tipper at du vill finne en del om du tar turen innom www.posten.no Endret 27. desember 2005 av ChRiStiAn^ Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Skjermkort er normalt sett et av de dyreste delene i en pc. Hadde det vært min pc så vile jeg tatt det ut og pakket det i antistatisk pose og eske, og teipet det fast inne i kabinette, i bunnen.. Kommer da litt an på tyngden av kjøleribben på skjermkort.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå