Gå til innhold

Noen Forslag til en god scsi disk


HEE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Eg har kjøpt meg scsi disk, meget fornøyd.

Bruker den også som OS.

Disken eg kjøpte er:

 

Seagate Cheetah X15-36LP 18.4GB 68 pins

- Ultra-320 ST318432LW 15000RPM 8MB cache 2,650,- 2,451,-

 

men på min er det 4mb cache og Ultra 160.

Trenger ikkje ultra 320 vis du berre skal ha ein disk, ultra160 er nok overkill som det er.

 

Disken yter 60-65 mb/sec

Lenke til kommentar

Ingen vits i å vente på serial-ata hvis han har scsi kort fra før. Scsi disker har endel fordeler fremfor ide. Da tenker jeg spesiellt på høy mtbf, tviler på at serial-ata diskene får noe særlig lenger levetid enn dagens ide disker og den er ikke mye å skryte av (da har jeg ikke engang tenkt til å nevne ibm's disker, fred være med dem....)

Lenke til kommentar

Ytelsesmessig vil heller ikke serial-ata skille seg særlig fra dagens ata 100/133 disker, ihvertfall ikke før om ett til to år fra nå.

 

Nei go for scsi, gir bra ytelse og god levetid.

 

Seagate Cheetah serien er bra og kan trygt annbefales. Fujitsu disker tror jeg også er bra selv om jeg ikke har hands-on erfaring med disse.

 

Fujitsu har samme levetid og garati som seagate diskene. 1200000 timer mtbf og fem års garanti.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-07 02:03, SirHartge skrev:


Spørst om ytelsen er verdt pengene og bråket.



 

Hvis du kjøper scsi bare for den "lille" ekstra ytelsen har du nok bommet litt. Men den stabiliteten og levetiden scsi kan tilby gjør det hele verdt de ekstra kronene.

 

Bråk? Hvilket bråk? Min cheetah 10k rpm er stillere enn mange av de 7,2 k rpm ide diskene jeg har vært borti.

Lenke til kommentar

Kjøpt en Seagate 15krpm disk, 18 gig versjonen er rimelig nå og genial til kun OS/program kjøring.

 

Kanskje de ikke er så overlegent bedre på lese/skrive, men søkehastigheten er overlegen, der er det merkbart forskjell! Snakker av erfaring ;)

 

Multitasking som kopiere inn fra flere disker/cdrom/dvd rom går også ann, prøv å kopier fra 2-3 ide disker inn på 1 ide disk...hehe! går treig da ja :D

 

ide = enveiskjøring av data

svsi = motorvei i begge retninger ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...