DaChronix Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 god dag god dag! som emnetittelen tilsier så er jeg interessert i erfaringer og synspunkter om dataguard som isp, da gjerne kundeservice, stabilitet (hastighet og oppetid) samt responstidene deres til diverse ipr (se "listen" i enden av innlegget). Sendte en mail til dem tidligere idag med forespørsel om dem kunne levere adsl2 på tlf nummeret mitt, og jeg er da i samme slengen også interessert i om noen vet hva slags infrastruktur dem bruker (catch, ngt, telenor ol.? eller om dem har egen utbygd) jeg gikk igjennom søkemotoren med dataguard her, men alle emntertråder som dukket opp begynte å dra litt på skapelsestiden deres de av dere som har en dataguard linje (eller som sitter på en på jobben ) får gjerne ta å teste responstiden deres mot disse (alle typer linjer er interessant, være det ADSL/ADSL2 eller SHDSL): kplay.de 213.114.104.243 x3mservers.net speicherland.com gameservers.net vg.no () jay.net Lenke til kommentar
runel Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Når det gjelder kundeservice, den er åpen frem til 16:00 på hverdager. Stengt i helgene. Skulle du være så uheldig, og det oppstår problemer i en helg kan du bare glemme å få hjelp... Samme gjelder om noe oppstår etter kl 16:00, ingen svar å få på kundeservice da Når det gjelder stabilitet, er den som regel grei... Har ikke opplevd noen større problemer, bortsett fra ett brudd en fredag kveld, der det ikke ble feilrettet før mandag, fordi det jo var helg, og feilen bare berørte 6 kommuner, med ca 50 privat og bedriftsabbonement i hver... Her jeg bor er Dataguard eneste tilgjengelige ISP, derfor benytter jeg dem. Jeg tror kanskje jeg ikke ville benyttet dem om noe annet var tilgjengelig Har SDSL 512/512... Lenke til kommentar
DaChronix Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 du hadde vel ikke giddet å teste responstiden din mot de ovenstående ip`ene, gjerne med en traceroute på hver av dem? Takk for responsen skal du ha uansett Lenke til kommentar
runel Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) PING: kplay.de - 198 ms 213.114.104.243 - 335 ms x3mservers.net - 417 ms speicherland.com - 208 ms gameservers.net - 304 ms vg.no () - 337 ms Har høye PING-verdier idag, VG bruker aldri å være så høy (Merk: Ser nå at jeg har en nedlastningshastighet på 132 kbit/s, og en opplastingshastighet på 250 kbit/s. Her er noe feil...) Endret 28. desember 2005 av runel Lenke til kommentar
DaChronix Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 hehe, de var virkelig høye og de Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå