Mr.Wastemanagement Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Jeg har en eldre Compaq laptop som jeg har fått problemer med. Det er en Evo N1020V, Pentium4 1,8 Ghz. Først begynte den å fuske litt. Den hang i Windows oppstart. Dessuten ble den ustabil etter å ha vært i standby modus. Det siste som skjedde var at jeg fikk en blue-screen etter at laptop'en gikk ut av standby. Så skrudde den seg helt av... Nå klarer den ikke å boote lenger. Skjermen forblir svart og viftene går i 2-3 sekund når jeg skrur den på. Deretter skrur den seg av igjen... Jeg har prøvd å bytte minne. Har også prøvd uten batteri. Jeg har også byttet CMOS batteri. Ingen av disse tingene gjorde noe utslag. Jeg har en mistanke om at enten er grafikkortet eller CPU som er død. Hva tror dere?? Kan dette stemme med de symptomene jeg beskriver? Lenke til kommentar
Mr.Wastemanagement Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 Bump... Ingen som har noen tanker om dette? Lenke til kommentar
Bols Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Bump... Ingen som har noen tanker om dette? 5362545[/snapback] Ingen gode, i alle fall. Fusking i windows og bluescreen kan være relatert til software eller drivere, men siden den dør før boot så må det jo nesten være hardware/bios-relatert. Spinner harddisken opp? Er det noen piping/blinking som en del av oppstartsforsøket (noen bioser melder ifra om feil på denne måten) Siden du sannsynligvis ikke har så mye å tape, så ville jeg begynt å plukke av det som kan plukkes av: HD, CD, tastatur, kortslutte CMOS-batteri etc, og så se om det gjør noen forskjell fra eller til. Hvis du vet hva som er BIOS oppsetts-tasten så kan du jo prøve å trykke febrilsk på denne også (sikkert DEL eller F1, F10/11/12)...men det høres ikke veldig lovende ut :-) - Trond Lenke til kommentar
bengh Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Har du prøvd å legge inn windows på ny, jeg mener boote fra CD osv. Mulig boot i windows har rotet seg til. Lenke til kommentar
Mr.Wastemanagement Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Har du prøvd å legge inn windows på ny, jeg mener boote fra CD osv. Mulig boot i windows har rotet seg til. 5363914[/snapback] Så langt kommer jeg ikke. Den starter ikke skikkelig opp. Jeg har plukket ut batteri, cmos batteri, minne, hdd. Dette hadde ikke noen effekt. Når jeg skrur på power så går viften (CPU viften tror jeg) på. Harddisken og CD-rom starter også. Den lager ingen feilsøkingssignaler ved oppstart dessverre. Personlig tror jeg at det CPU eller grafikkortet som er dødt. Jeg tar den med til verksted i morgen og forhører meg, men den er nok kanskje ikke verd å reparere. Jeg hadde håpet noen her på forumet hadde vært borti lignende problem og kanskje kunne fortelle meg hva som kan være galt. Det gjør alt mye lettere... Takker uansett for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå