Kurt P Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Jeg fikk 3 dvdr av mine kjære bror til juleaften. "Gong Hu", "Mclintock" og en anna gammel krigsfilm" Jeg har jo hørt mye om at gamle filmer skal være så bra, og bestemte meg for å se på disse filmene. Makan til makkverk har jeg pokker meg aldri sett. Utrolig dårlig skuespill, effekter kan jeg jo skjønne at er elendig da.. Og regi er talentløst og 0 fengende.. Hvem er det som liker sånne gamle drittfilmer egentlig? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 hva het den siste krigs filmen Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 The big lift tror jeg Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Jeg har jo hørt mye om at gamle filmer skal være så bra :!: :!: Det fins mange gamle filmer som er gode, men ALLE er jo såklart ikke gode. Du kan ikke bare kjøpe 3 tilfeldige eldre filmer og forvente at de er bra... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Jeg har jo hørt mye om at gamle filmer skal være så bra :!: :!: Det fins mange gamle filmer som er gode, men ALLE er jo såklart ikke gode. Du kan ikke bare kjøpe 3 tilfeldige eldre filmer og forvente at de er bra... 5343259[/snapback] Altså, det er jo klart at hvis jeg hører at svart/hvitt-filmer eller krigsfilmer er gode, så skal faen meg samtlige være gode! Det er jo bare å forvente. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) en gammel men kul krigsfilm er, Objective, Burma http://imdb.com/title/tt0037954/ fra 45 enten under krigen eller rett etter den slutta, veldig kul, ganske voldlig for en så gammel film, en skikkelig last stand på slutten.. The first film to feature a character pulling out a grenade pin with his teeth Endret 27. desember 2005 av gunfreak19 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 The Longest Day Er noe av det beste eg har sett av krigsfilmer,fantastisk film spesielt tatt alderen i betraktning Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Alle nye filmer er jo mye bedre enn de gamle. Gigli og Glitter ftw!!1 Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Alle nye filmer er jo mye bedre enn de gamle. Gigli og Glitter ftw!!1 5346563[/snapback] Det er en ganske stor ting og påstå Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Alle nye filmer er jo mye bedre enn de gamle. Gigli og Glitter ftw!!1 5346563[/snapback] Det er en ganske stor ting og påstå 5346567[/snapback] Eg velger sterkt å tro det var litt snev av ironi der Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Jeg fikk 3 dvdr av mine kjære bror til juleaften. "Gong Hu", "Mclintock" og en anna gammel krigsfilm" Jeg har jo hørt mye om at gamle filmer skal være så bra, og bestemte meg for å se på disse filmene. Makan til makkverk har jeg pokker meg aldri sett. Utrolig dårlig skuespill, effekter kan jeg jo skjønne at er elendig da.. Og regi er talentløst og 0 fengende.. Hvem er det som liker sånne gamle drittfilmer egentlig? 5343095[/snapback] Herregud, ikke ta alt i en ***** bås da! Det finnes utrolig mange flotte gamle filmer, fler enn det finnes bra filmer idag. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Vel, hvis man regner gamle filmer som filmer fra 1900 til 1995, og nye filmer fra 1995-2005, er det såklart flere gamle som er gode. Per anno tror jeg ikke det har forandret seg noe særlig i det siste. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Får vondt av slike folk. "Æsj, den er jo fra 90-tallet, er jo sikkert sort/hvit. Kan vi ikke se den nye tripple x filmen..." Er filmen laget etter 1980, så er det ikke en gammel film! Endret 28. desember 2005 av Scarface^ Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Er jo også en vanesak å se litt gamle filmer. Selv om det på én måte er trangsynt, så vil jo det å se en film fra 70-tallet være serdæles rart for en som kun har sett filmer fra 1997 og oppover. Så jeg forstår det egentlig litt. Personlig lider jeg helt klart litt av det motsatte. Blir faktisk litt sliten av for mye høyteknologisk og visuell CGI onanering. S, Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Beste filmtiden 1980-1991 min mening da Lenke til kommentar
Faris Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Kelly`s Helter (1970) er jo en klassiker! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 A Bridge To Far 1977 Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Ørneredet er den beste. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Hvorfor begynner dere å nevne filmer dere syns er best i en tråd ved navn "Et par tragiske filmer..."? Et par tragiske filmer er: -Attila (dette er vel strengt talt en miniserie, men den er tragisk!) -Sinbad og tigerens øye Jeg så de fem første minuttene av Attila-miniserien som nettopp gikk på tvNorge og visste med empirisk sikkerhet at resten av serien måtte være like elendig. Når en produksjon fra 2001 åpner med schtøgg rulletekst som er tilpasset pensjonisters gjennomsnittlige synsevne, så veit man. Tro meg. Man veit. Sinbad-filmen er en kulminasjon i Harryhausens banebrytende stop-motion-teknikker. Jeg husker jeg så filmen som barn og gleda meg som, ja nettopp en unge, til å se filmen igjen i moderne tid. Det mest positive med filmen er størrelsen på Sinbads ørering og det ytterst ufrivillig/frivillige komiske øyeblikket som forekommer når de sier at det er første gang de har sett at en svart mann ble hvit (jfr hvalrossen, nok en fantastisk Harryhausen-kreasjon!). Endret 30. desember 2005 av cun Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Vi har vel skrevet det for å vise til som folk som har holdningen "gamle filmer/krigsfilmer suger balle" at det finnest fantastiske krigsfilmer som er fra før 90 tallet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå