Howard Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Gigabyte har lansert nok et skjermkort med den vifteløse Silent-Pipe II-kjølingen. Denne gangen basert på Radeon X1600 XT. Les mer Lenke til kommentar
kvase Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 dette kortet vil vel appelere til den vanlige bruker sånne som meg tenker jeg. godt det kommer sånt i det segmentet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Det er fint at de satser på mindre støy, men det med støyen kunne løst seg selv om de heller hadde satset på mindre varme. Jeg savner ennå produsenter som bruker grafikkbrikker ment for bærbare i vanlige skjermkort. Da hadde man både sluppet støy og sluppet enorme passive kjølere. Ellers er det som vanlig applaus for at de tar i bruk HoHS-direktivet et halvt år før det blir gjeldende. Det virker som dette har blitt en trend. Lenke til kommentar
Slip Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Hmm, så jo ikke så ille ut det der Mitt bråker noe så hinnsides ;/ Lenke til kommentar
T2 Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) Er det noen som har en link til en oversikt over ytelsen til X1600 XT sammenlignet med en del andre nyere skjermkort? Endret 27. desember 2005 av T2 Lenke til kommentar
gotark Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 eneste jeg fant i farta. http://www.rage3d.com/print.php?article=/r...eo/nvidia6800gs litt nedover på siden. X1600XT gjør det kanskje like bra som GeForce 6800. Iallefall bedre enn GeForce 6600GT. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 skal ha meg ny maskin om et års tid, håper jeg finner noe alla dette da, men som yter bedre enn et 6800 Ultra Epz. Lenke til kommentar
t542978 Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Hvis vi ser på pris kontra ytelse, hva skal man satse på da? Helst vifteløs... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 vannkjøling er tingen. Lydlaus vannkjøling seffølgelig. Lenke til kommentar
t542978 Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 vannkjøling er tingen. Lydlaus vannkjøling seffølgelig. 5344014[/snapback] Gidder ikke vannkjøling. Skal ikke overklokke, så lydløst skjermkort og 80-120 mm cpu vifte blir like lydløst... Vannkjøling trengere jo vifte på radiatoren den oxo. Så det blir deffentlig ikke vannkjøling! Men hvilket kort gir best ytelse for kronene? Helst Vifteløst... Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Finnes jo allerede 6600GT kort med akkurat samme løsning, godt å se at ATI kort følger etter Gigabyte gjør susen! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 vannkjøling er tingen. Lydlaus vannkjøling seffølgelig. 5344014[/snapback] Jeg har ennå ikke sett noen lydløse vannkjølesystemer i PCer. Problemet er at det ikke er lydløst når man trenger både pumpe og raditorvifte for å drive vannkjølinga. Lavt støynivå; ja, men lydløst; nei. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) Lydløst blir det aldri, men det skal MYE til for å slå vannkjøling hvis en betaler litt for kvalitet (bruker Eheim pumpe med gummidemping f.eks.). Hvis en flytter radiatoren ut av maskinen, og setter ned på gulvet hvor trekket liker seg, da er det ikke langt unna før en kan kjøre passivt. Pumpe og vifter er minste problem Jeg kjører en dualrig AMD MP2200 med vannkjølte prossesorer, chipset og ATi 9600PRO GPU. Det som helt klart bråker mest er ikke viftenene, men harddisker. Selv en Samsung Spinpoint (med stillegående motor) bråker mer enn kjølingen. Endret 27. desember 2005 av Boye Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) vannkjøling er tingen. Lydlaus vannkjøling seffølgelig. 5344014[/snapback] Jeg har ennå ikke sett noen lydløse vannkjølesystemer i PCer. Problemet er at det ikke er lydløst når man trenger både pumpe og raditorvifte for å drive vannkjølinga. Lavt støynivå; ja, men lydløst; nei. 5344171[/snapback] Da så du ikke systemet som en eller annen her på forumet laget (husker ikke hvem), det var uten pumpe og vifter. Ga helt kurrante temperaturer og.. link til worklog Endret 27. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Takk for linken, da lærte jeg noe nytt i da også Lenke til kommentar
G Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Hadde vært hyggelig om en så slike kort i den eldre AGP varianten også. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Vel, du kan jo montere noe slikt selv med en schooner, som du finner her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308300&cks=PRL Frankie Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Er det bare meg eller er den esken gedigen? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 vannkjøling er tingen. Lydlaus vannkjøling seffølgelig. 5344014[/snapback] Jeg har ennå ikke sett noen lydløse vannkjølesystemer i PCer. Problemet er at det ikke er lydløst når man trenger både pumpe og raditorvifte for å drive vannkjølinga. Lavt støynivå; ja, men lydløst; nei. 5344171[/snapback] Det er relativt lett å få en ganske stille pumpe, og vifter klarer man seg uten, veldig lite i en PC som er "lydløst" når alt kommer til alt (overraskende mye som har litt elektrisk syøy blant annet). Men jeg vil si det er lettere å oppnå et veldig godt resultat med kun en pumpe eller med vifter (som man mer eller mindre må ha om man ikke har vannkjøling). AtW Lenke til kommentar
Whoracle Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 ingen som veit når dette kortet kommer? sitter å venter spent.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå