BOF Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Hei, skal sette inn en ny kabinettvifte og lurer på om det er best at den blåser den varme luften ut av kabinettet eller at den suger luft inn? BOF Lenke til kommentar
kvase Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 ut av kabinette er vell det viktigste Lenke til kommentar
Patience Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Hvor mange vifter har du fra før da? Og hvilken vei blåser disse? Og hvor skal du plassere den nye? Lenke til kommentar
BOF Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 Hvor mange vifter har du fra før da? Og hvilken vei blåser disse? Og hvor skal du plassere den nye? 5342754[/snapback] har kun en prosessor vifte, og planlegger å plasere den bak i kabinettet, en 120mm papst vifte. BOF Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Du har vel en vifte i PSU også? Den vil jo bidra til evakuering av varm luft i kabinettet. Derfor ville jeg satt vifta til å trekke kald luft inn i kabinettet. Fortrinnsvis nede i fronten av dette, om det er plass der. Dermed vil du oppnå en god utskifting av luft i kabinettet. Lenke til kommentar
BOF Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 Du har vel en vifte i PSU også?Den vil jo bidra til evakuering av varm luft i kabinettet. Derfor ville jeg satt vifta til å trekke kald luft inn i kabinettet. Fortrinnsvis nede i fronten av dette, om det er plass der. Dermed vil du oppnå en god utskifting av luft i kabinettet. 5342844[/snapback] Nei, ingen PSU vifte BOF Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Det lønner seg med fin flyt igjennom kabinettet, så da vil jeg anbefale å ha en i front som suger inn og en bak som spyr ut mye av varmen. Dette gir vanligvis nok kjøling. Lenke til kommentar
skeletor_ Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) zeltex Postet i går, 12:49 Det lønner seg med fin flyt igjennom kabinettet, så da vil jeg anbefale å ha en i front som suger inn og en bak som spyr ut mye av varmen. Dette gir vanligvis nok kjøling. Jeg har to vifter som suger inn i front, 4 vifter bak (2 under PSU ved HK og 2 over PSU som trekker den varme lufta som stiger opp i kabinettet ut. God nok luftgjennomstrømming det. Viftene som følger med i Lian Li-towerne er forresten veldig stillegående og fungerer godt! Endret 28. desember 2005 av skeletor_ Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Jeg vil si at det er best å ha alle viftene foran til å suge luften inn, og alle viftene bak i kabinettet til å blåse ut. Slik som dette: scotty Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 En må heller ikke glemme at varm luft stiger. Så derfor bør inntaksvifter være plassert lavt, mens de som blåser ut høyt. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Jeg vil si at det er best å ha alle viftene foran til å suge luften inn, og alle viftene bak i kabinettet til å blåse ut. Slik som dette: scotty 5353148[/snapback] En 120mm-vifte som blåser ut fra PSU der hadde vært fint. Pluss en vifte i toppen som også blåser ut, varmluft stiger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå