Fjellsboe Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Jeg har to Western Digital 120 Gb SE disker stående på 1 ide kanal som master/slave. Begge diskene er partisjonert i tre like deler. Problemet mitt ligger i at filoverføring mellom disse partisjonene går utrolig tregt. Den kan bruke 2-3 minutter på en fil på 700 MB. Jeg har sjekket IDE-kontrolleren. Den står og går på UDMA mode 5. Diskene er forøvrig partisjonert med Partition Magic 7.0. Det dukker ikke opp noen feil ved kjøring av Chkdisk f.eks. Noen som har tips ? De er forresten koblet til et Abit KG7-lite med en Duron 1Ghz cpu. Dette spiller forsåvidt liten rolle for jeg hadde akkurat samme problemet da de var koblet til RAID kontrolleren på et Abit TH7-II RAID med en P4 2,4 NW. Hvis det er partisjonene det er noe i veien med, så hadde det vært fint med andre tips/metoder for partisjonering i denne graden (ikke fdisk). Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Dette kommer av at samme kabel brukes til både lesing og skriving. MYE raskere å bruke en kabel til hver disk. Av samme grunn bør en brenner alltid stå alene på en kabel. --Tom Lenke til kommentar
Fjellsboe Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 Som sagt så hadde jeg samme problem da jeg hadde diskene koblet til RAID kontroller på Abit TH7-II kortet. Da hadde de hver sin IDE kabel. Ikke i kablingen det ligger tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå