Gå til innhold

amd 64 3200+ @ 1ghz :S

Anbefalte innlegg

fsb er på 200 mhz og multiplier på 5, er dette vanlig for en slik prosessor eller skal jeg skru den opp til 10x fsb? ser på komplett at den skal ligge på 2 ghz. Er boxed kjøler som ligger på ca 35c ved idle. Har ikke testet load temp enda. Vcore er ca 1.10V.

Endret av rivasavi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nok cool n quiet aktivert, noe som setter ned hastigheten når man ikke trenger det..

Om du ser f.eks i everest på multiplier og ghz så vil du se den hopper opp når du trenger det, når du f.eks åpner en internettside..

Det er ikke noe som er galt pga dette, jeg bruker det konstant..

Lenke til kommentar

Kjenner ikke ditt hk, men det kan som regel deaktiveres i bios i alle fall. Eventuelt fjerne A64 program fra kotrollpanel i Windows.

Fordelen med å ha dette innstallert og på, som altså både senker multipler og V-core når cpu ikke jobber, er at cpu produserer mye mindre varme, som igjen fører til mindre støy.

Lenke til kommentar

HK heter MSI K8N Neo4 , men når jeg kjører OCCT (cpu test) så står fortsatt fsb på 200 og multiplier på x5, ser ingen forandring i ytelse selv når prosessoren jobber på 100%. Så for meg virker det ikke som cool'n quiet er så serlig lurt å ha aktivert da...

Edit: ser at ramen også kjører på 50% av det den egentlig skal også, er dette normalt?

Endret av rivasavi
Lenke til kommentar

Jeg bruker Cool'n Quiet konstant på min 3500+.

Den klokker seg også ned til 1GHz når den ikke jobber.

Og klokker seg opp til 1.8, 2.0 og 2.2GHz dersom det trengs.

Jeg kjenner heller ikke til ditt HK, men se i din bios om du finner CPU Configurasjon, og se om du finner Cool'N Quiet og velg Disable.

Lykke til!

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar

Den metoden funker ikke hos meg. Cool'n Quiet funker uansett.

Edit: Jeg lyver vist. Jeg hadde en egenmodifisert utgave av hjemme/kontorpullt.

Med den standarde utgaven av hjemme/kontorpullt er Cool'n Quiet funksjonen slik som den skal være

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...