pong Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) Jeg ser ganske enkelt etter tester av de mest moderne hovedkortene, altså de som nå er av typen nforce 4. Men jeg ser mange kort på komplett.no for eksempel, men jeg finner ingen tester hvor disse er satt opp mot hverandre. Ser jeg i feil rettning? Har dere noen personlige anbefalinger? i prisklassen 1000-1500 helst. Jeg har noen råe rambrikker og en svær vifte så overklokkingsvenlig hadde vært konge. Endret 27. desember 2005 av pong Lenke til kommentar
pong Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) Forresten jeg er litt usikker på dette med PCI-E, det er så mye snakk om PCI-EX16,SLI (nvidia), crossfire (ATI). Er det sånn på SLI kortene at man må ha to skjermkort for at man skal kunne kjøre? Er crossfire compatibelt med SLI? Hva betyr dette med x16 og x8 og dette med at du bare får halve bånnbredden ved 2 kort? Er det forskjell på nettopp det ved de nyese nforce 4 kortene? Bare for å understreke så vil jeg ha et hovedkort som klokker bra og som har det jeg trenger til pcen min. Det ville være 2IDE porter, 2 sata porter, vanlige pci porter. Eksternt lydkort av ypperste kvalitet har jeg så det kan fint komme uten integrert lydkort (pci vanlig vell og merke). Endret 27. desember 2005 av pong Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Man MÅ ikke ha 2 skjermkort for å kunne kjøre, dette er fritt valg.. men det er da sånn at når du kjører 1skjermkort, er det x16 og 2 så er det x8.. tror jeg.... men i teorien skal kjøring i SLI gi deg 80% mer ytelse.... og Crossfire kan ikke brukes sammen med SLI... enten kjøper du HK med SLi eller med CROSSFIRE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå