Gå til innhold

BF2 pc, som kjører på high


Anbefalte innlegg

Hallaien. Kjøpte meg pc fra Dell sommeren 2004, som jeg merker begynner å bli litt gammel.

 

Specs:

 

512 MB ram

128 MB Ati Radeon 9800 Pro

3.0 Ghz Intel Pentium 4

250 Gb Harddisk

 

Er ikke så veldig god på hardware, så si i fra hvis jeg må være enda mer spesifikk.

 

Anyway, greia er at jeg må kjøre BF2 på low for å ungå lagging. Ligger vel på 30 fps i hektiske situasjoner på 64 players. 50 til 90 i mindre hektiske situasjoner. Noe som egentlig ikke er så galt, men jeg vil kjøre alt på high! Så det jeg lurer på er rett og slett hva jeg skal gjøre? Skal jeg kjøpe mer ram, nytt grafikkort eller er pcen min så lost at jeg bør kjøpe helt ny? Hvis jeg skal oppgradere så skal pcen holde lenge før den begynner å bli gammel igjenn. Gidder ikke oppgradere hvis det ikke lønner seg. Så håper på svar fra noen med peil!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BF 2 trives best med 2GB ram . Hvis du har penger til mere vil jeg anbefale deg og investere i et nytt skjermkort i tillegg . Du har antagelig AGP kort i maskina de idag, så sjekk litt rundt om du finner ett X850XT kort eventuelt et 6800Ultra billig. Denne oppgraderingen vil vel koste ca 4-5000 kr. Da blir det et regnestykke for deg om du vil kjøpe ny maskin isteden .

Lenke til kommentar

Har i dag:

 

Athlon X2 3800+

2GB RAM

GF 7800GT

 

Alt på high = glatt

 

Så måtte jeg RMAe den ene Ram brikka

Alt på high = hakkete som faen

 

 

RAM har mye å si i BF2 på høye grafikksettings. Du må selvsagt ha ett skjermkort som ikke holder igjen, men RAM og skjermkort ville jeg også ha satsa på.

Lenke til kommentar

Resten av PCen din greier seg nok en stund til, men som de andre har nevnt. Ram og Skjermkort er det som trengs.

 

Får å få best ytelse fra rammen, så må du ha en som er helt lik den du har i dag. Noe som kanskje kan bli vanskelig siden den kommer fra Dell. Så du må nok kjøpe all ram på nytt. Det er kjedelig å kun kjøpe litt mer ram, og oppleve at de ikke vil jobbe sammen med den eksisterende.

 

Hvis du kjøper ett X850XT eller XT PE kort, og har tilsammen 1 GB ram, så vil du oppleve litt hakking av og til, spesielt når det er mye å gjøre. Dette er fordi spillet må mellomlagre på harddisk. Så 2 GB er anbefalt på det sterkeste.

 

Men får å få enda mer ut av maskinen, kjøp med en ny CPU kjøler, ThermalTake sin Big Typhoon er best av luft kjølerne i dag (Har testet en del av dem). Og den er meget stille. Så kan du klokke CPUen din litt, slik at den også yter bra.

 

 

Noen forslag:

 

Powercolor X850 XT PE - Kr 2795,- (meget bra pris, den kostet rundt 4000,- får en månede siden).

 

1 GB Twinmos Ram - 795,-

 

eller

 

2 GB Corsair Value Ram - 1645,-

 

 

CPU Kjøler - Big Typhoon - 349,-

 

 

 

Disse forslagene er fra Komplett, men bruk Hardwares Prisguide og se om du finner billigere alternativer.

 

Totalt så ligger vel Skjermkort og 2 GB ram inkl. porto på ca 4500,-. En ny PC som vil yte det samme vil nok ende på rundt 12.000,- tipper jeg.

 

Og med denne oppgraderingen vil nok systemet holde frem til 2007 i hvertfall. Da burte det være på tide med en helt ny maskin.

 

 

Lykke til uansett, og velkommen til forumet.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Eller visst du ikke vil legge ut for et X850 så kan du kjøpe et XFX Geforce 6600GT 256MB sammen med 2GB Patriot eller OCZ. JEg har det ihvertfall slik og det kjører BF2 knirkefritt. Hadde dette skjermkortet med en 1800+ Xp og 756MB ram før, da kunne jeg bare kjøre BF2 på medium. Men nå kjøres det som en drøm på high. Var veldig overrasket faktisk da jeg først prøvde det, at virkelig et 6600GT skulle dra det på full grafikk...

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at dell har noe eget på skjermkortet som gjør at man må ha spesielle "dell" skjermkort?..

 

har hørt det en eller annen plass..

5349390[/snapback]

 

i dell pc er kan man bruke alle mulige skjermkort;) ikke noen "sperre der" ;)

har 2 dell pc er i huset, og begge ser ut til at å bytte skjermkort ikke er noen sak ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...