Joakim Gjerde Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Hei! Har laget en side i css og alt funker helt fint! Har bare funnet ut at jeg vil sentrere sida(altså layout og alt sammen) så alt blir på midten. har testet å bruke vanlige <center> komandoer men det virker ikke. Har også prøvd text align auto greier men får ikke det til å virke heller! Noen som kan hjelpe meg? Bare en forklaring på hvordan man gjør det! Har søkt rundt en del men får det ikke til å virke På forhånd takk! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Dette gjør du: Du legger en wrapper-div rundt hele siden din, også legger du inn dette i css'en din: div#wrap { margin: 0 auto; } Vips! Siden din er nå midstilit Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Som alltid her på forumet, flere svar på et emne: div#wrap{text-align:center;} for å få siden din midtstilt i IE 5.5 - om du koder for så gamle nettlesere, da. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Eventuelt sette alt dette på body. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Jepp, det jeg pleier å gjøre - men siden Jibba hadde eksempel med en div, så. Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Har nå prøvd det dere sa men siden blir fortsatt ikke midtstilt! Cssen min ser nå sånn ut: #Table_01 { position:absolute; left:0px; top:0px; width:1024px; height:1024px; text-align: center; margin: 0 auto; } det er alt så for table hvor alt av design ligger under dette igjen. Det blir fortsatt ikke sentrert! Hva gjør jeg feil? Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Og hvor ar du så gjort av margin tingen vi sa du skulle sette inn? Det du har gjort her er forresten å ta den tabellen din ut af flyten på resten av siden. position: absolute gjør akkurat det det høres ut som. Plasserer tabellen absolutt ( i forhold til nettleservinduet). Fjern alt tullet ditt, og sett inn margin: auto;. Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Har testet det du sa nå men får ikke det til heller! Legger ut en link til css stylen jeg! Hadde vært fint hvis noen kunne sett hva som var galt! Mvh Joakim CSS Style Sheat Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Hjelper mer med koden til siden, tbh, ikke bare CSS'en.. Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Her er koden til siden også! koding.txt Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Har nå prøvd det dere sa men siden blir fortsatt ikke midtstilt! Cssen min ser nå sånn ut: #Table_01 { position:absolute; left:0px; top:0px; width:1024px; height:1024px; text-align: center; margin: 0 auto; } det er alt så for table hvor alt av design ligger under dette igjen. Det blir fortsatt ikke sentrert! Hva gjør jeg feil? 5349271[/snapback] Fjern left:0 og top:0 Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 prøvde å fjerne left og top nå men den blir fortsatt ikke sentrert... den blir flyttet litt til venstre men ikke noe mer! koden ser nå sånn ut! #Table_01 { position:absolute; width:1024px; height:1024px; text-align: center; margin: auto; Skjønner ikke dette jeg Lenke til kommentar
PT Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 (endret) *tullball*http://dum.com' target='_blank'> Endret 1. januar 2006 av PT Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Hva slags ondt program har laget den koden der Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Photoshop er den laget i! Også er den eksportert ut fra fila med dreamweaver Får ikke sentrert den og det begyner å gå meg på nervene Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) prøvde å fjerne left og top nå men den blir fortsatt ikke sentrert... den blir flyttet litt til venstre men ikke noe mer! koden ser nå sånn ut! #Table_01 { position:absolute; width:1024px; height:1024px; text-align: center; margin: auto; Skjønner ikke dette jeg 5369622[/snapback] Nå har du glemt noe vettu: #Table_01 { position:absolute; width:1024px; height:1024px; text-align: center; margin: 0 auto; Du kan forresten også fjerne position: absolute. Er det en grunn til at du MÅ ha 1024px høyde forresten? Endret 2. januar 2006 av -Teddy- Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Så den feilen jeg å etterhvert men det hjalp ingen ting! Skjønner det ikke! Kanskje det er noe feil med de forskjellige bildesettingene i cssen her er et eksempel #design2-02 { position:absolute; left:0px; top:180px; width:204px; height:55px; background-image: url(images/design2_02.gif); Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Tror ikke det går helt bra med absoluteposition og top:, left: osv når man skal gjøre det slik? Bare noe jeg tror, er langt ifra sikker... Om ikke denne virker har ikke jeg peil: width: 1024px; text-align: center; margin: 0 auto; Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Fant feilen! Jeg hadde ikke bare delt sida vanrett men også lodrett! det gjorde at f eks <div id="design_2"> er definert som left:100px i cssen.. det gjør jo at den ikke vil sentreres! Løsningen er altså å bare dele vanrett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå