Edstro Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Eg har wlan hjemme men ønsker å ha muligheten til å styre og overvåke mer. Eg vil ha muligheten til å se iper til pcene i stede for å skrive ping hele tiden. Eg vil ha muligheten til å sende direkte meldinger til datamaskiner. Har testet net send i cmd men det virker jo ikke i tillegg så har eg testet et par andre programmer for dette men det virker heller ikke. Eg vil ha muligheten til å stenge internett for andre pcer i nettverket. Vil helst ikke gå igjenom ruter. Kunne godt tenke meg å gjort dette i et programm. Noen som har programm/programmer for dette? Vil rett å slett styre mer i nettverket Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Hvordan skal du med din maskin klare å stenge andre ute fra et nettverk de ikke aksesserer gjennom din maskin? Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 ettercap -> og K knappen.. (måtte bare) Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Om du skal styre andres nett-tilgang uten router må du enten ha en maskin som står mellom LAN og WLAN og fungerer som en router (kan være en vanlig brukermaskin), eller så må du på en eller annen måte route all trafikk gjennom din maskin (ARPspoofing, f.eks. ved hjelp av ettercap som nevnt før her). Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 Ok glemm det med utestengelse. Da får eg gjør det ved å gå inn i ruteren. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 For å bruke Net send må du aktivere noe som heter "Messenger". Det gjør du her: Kontroll Panel>Administrative verktøy>Tjenseter>Så må du bare lete deg fra til tjenesten "Messenger" i lista>Aktiver den! For å sende meldning: Kjør>cmd, så ok/enter>skriv: net send [datamaskinnvnet til den maskina du skal sende til] [Meldinga] så trykker du bare enter. Du kan også sende til alle i Arbeidsgruppen/domenet ditt. Det gjør du ved å sette inn * istedet for datamaskinnavnet. NB! du skal ikke ha med disse klammene [xxx]. Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 For å bruke Net send må du aktivere noe som heter "Messenger". Det gjør du her: Kontroll Panel>Administrative verktøy>Tjenseter>Så må du bare lete deg fra til tjenesten "Messenger" i lista>Aktiver den! For å sende meldning: Kjør>cmd, så ok/enter>skriv: net send [datamaskinnvnet til den maskina du skal sende til] [Meldinga] så trykker du bare enter. Du kan også sende til alle i Arbeidsgruppen/domenet ditt. Det gjør du ved å sette inn * istedet for datamaskinnavnet. NB! du skal ikke ha med disse klammene [xxx]. må man gjøre dette på alle PC-er i nettveret? Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 For å bruke Net send må du aktivere noe som heter "Messenger". Det gjør du her: Kontroll Panel>Administrative verktøy>Tjenseter>Så må du bare lete deg fra til tjenesten "Messenger" i lista>Aktiver den! For å sende meldning: Kjør>cmd, så ok/enter>skriv: net send [datamaskinnvnet til den maskina du skal sende til] [Meldinga] så trykker du bare enter. Du kan også sende til alle i Arbeidsgruppen/domenet ditt. Det gjør du ved å sette inn * istedet for datamaskinnavnet. NB! du skal ikke ha med disse klammene [xxx]. må man gjøre dette på alle PC-er i nettveret? man må gjøre dette på alle maskiner som skal motta slike meldinger... JA Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 ok..takk hvis det er snakk om et større nettverk der pcer er meldt inn i domener. trur jeg man kan justere dette med en grouppolicy(eller eventuelt et loginscript).. men uten domene, må du nok stille inn på hver enkelt pc Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 er et nettverk på 3 datamskiner under nacnet WORKGROUP ! Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hvordan gjar man dette i Vista? Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 er et nettverk på 3 datamskiner under nacnet WORKGROUP ! workgroup!=domene... så da må du gjøre noe på hver pc manuelt... Her under har du en kjørbar batfil for å kjøre opp det som trengs på hver pc.... bat fil for å enable servicen og starte servicen: @echo off cls sc config "Messenger" start= auto net start "Messenger" exit Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 og hvor skriver man dette?? Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 og hvor skriver man dette?? åpne notepad lim inn koden lagre som "messanger.bat" kjør "messanger.bat" Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Ste broren min lagde bat filen men vi fikk fortasatt ike sendt til hverandre...jeg har Xp han har vista?? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 ominpeek eller gammle navn: airopeek ser du alle og alt som er koblet til ap'en din. den sniffer til og med hvis du ikke er tilkoblet ap'en din. så du ser alle andre ap'er som kan støye selv om dem har skult ssid osv... Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Ste broren min lagde bat filen men vi fikk fortasatt ike sendt til hverandre...jeg har Xp han har vista?? vel du kan nå sjekke om servicen kjører da.. slik som BigJackW forklarte. mest sannsynlig er den enabla i winxp, og ikke i vistaen. så sjekk på vistaen først... trur ikke det er så veldig mye mer jeg kan forklare her. "on your own" Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Når jeg sender så kommer "popupen" i min pc, men ikke i Stebroren min. I tjenesterlista hans er det ikke noe som heter for "Messenger"!!! Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Når jeg sender så kommer "popupen" i min pc, men ikke i Stebroren min.I tjenesterlista hans er det ikke noe som heter for "Messenger"!!! ok.. ser ut som MS har fjerna den servicen på vista: http://blog.netnerds.net/2007/05/vista-net...onsole-instead/ ny kommando for vista support msg /SERVER:computername console "Message goes here". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå