Gå til innhold

Modde Mobilen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.leipsland.net/mobile

:smile:

De blå LEDsa sier det seg vel selv hvordan er gjort(loddebolt).

keystringen er gjort enkelt. Borra 2 hull i bakdekselet. Tok en bit av en brillesnor og tredde gjennom, knytta en knute og brukte en Rema1000 lighter til å svi tråden så knuten ikke skal gå opp :smile: Har testa og den tåler en stooor g-kraft :grin:

og ja, keystringen er kjøpt i Las Vegas (av søstra mi...).

Som dere ser bruker jeg (selvsagt) mobilen til ølopptrekker. Målet mitt er å forbedre denne(dvs få noe metall som funker bra), men er ikke helt sikker på hvordan det skal gjøres enda. Muligens gjøre plass til en i bakdekselet. Smarte tips mottas med takk :smile:

Om dere tar en titt på IMG_0291.JPG så ser dere at firkant tasten ser litt eeh, anerledes ut. Grunn? Jo, jeg la merke til at 3210 ikke hadde noen "film" mellom tastene og kontaktpunktene på mobilen. Derfor tenkte jeg at skulle fjerne filmen da den lager en klikkelyd når du trykker på tastene. Da jeg ikke greide å skru av toppen (dette var klokka etter at jeg hadde brukt den som ølopptrekker :wink:) så tok jeg en skarp kniv og kutta. Resultat? 1 mindre firkanttast :sad:

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-09-06 22:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-06 22:26, Anders Leipsland skrev:

skifter ikke farge på skjermen, bare LEDsa som lyser den opp :smile: Da skjønner du sikkert hva de resterende lyser opp :wink:

jaja, men på min 5210 så har eg ikkje dei ledsa der... må sansynlivis åpne heile skiten, og då trenge eg ettelleranna rart skrujern.. for den e "blota" fast me noke rare greie.. :

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-07 15:45, arve87 skrev:

jaja, men på min 5210 så har eg ikkje dei ledsa der... må sansynlivis åpne heile skiten, og då trenge eg ettelleranna rart skrujern.. for den e "blota" fast me noke rare greie.. :

jeg måtte også "åpne heile skiten" :wink: Den er bare skrudd sammen. En slik:

t6_trekker.jpg

som du sikkert også kan få på Clas og Biltema åpner mobilen enkelt. Du kan også gå til telenor, be dem åpne mobilen, gjøre loddejobben og så be dem skru mobilen sammen igjen om du ikke vil kjøpe.

Lenke til kommentar

Hvis en person ikke vet hvordan han skal få opp skruene som sitter i en telefon, så kan han sannsynligvis ikke lodde ut de ørsmå diodene og lodde inn nye.

Skiftet lys på telefonen min, blått er jo så pop for tiden :D Iallefall så trenger man mye lodde erfaring, en stø hånd og god tålmodighet.

http://www.Hammar.no selger dioder til mob. tlf. og de har også en bruksanvisning. De kan også gjøre jobben for deg.

Lenke til kommentar

Quote:

arve87 skrev (2002-09-07 20:45):

har verken loddeutstyr, erfaring eller stødig hånd..

Du trenger bare et torx-skrujern og en loddebolt... Du må ikke være sååå stø på hånden. Det eneste er hvis du bommer med en millimeter, smelter du vekk tinnet på en annen motstand ved siden av, og da er du litt ute og kjøre! :lol:

Jeg holder på å lodde på min 3210 og 3310 nå! Har kjøpt blå/grønne leds på Hammar...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...