TCK Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Hei! Eg har nettopp lakka mobil deksele (3310) mitt! Har lyst på eit plexi der som man legger øret og noen andre leds under tastene. Bilder av dexelet: http://home.no.net/choose/mobil/Image037.jpg Noen som har modda mobilen?? Bilder?? Lenke til kommentar
Cool Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Jeg har lakkert min 7110 i sølvgrå metallic, men lakka over noen viktige deler pluss at jeg klarte og pirke av en bitte bitte liten motstand inne i telefonen så den funker ikke lengre :sad: Lenke til kommentar
TCK Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 Tok du ikke av dekselet og tastene og selve plast vinduet forran displayet?? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 http://home.no.net/geezuzz/stuff/mobil.jpg har byttet lys i min 3310. Men bildet ble elendig. Det skal liksom være blått i display, og rødt nederst på tastene. softwaren er forresten modifisert... :smile: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 http://www.leipsland.net/mobile :smile: De blå LEDsa sier det seg vel selv hvordan er gjort(loddebolt). keystringen er gjort enkelt. Borra 2 hull i bakdekselet. Tok en bit av en brillesnor og tredde gjennom, knytta en knute og brukte en Rema1000 lighter til å svi tråden så knuten ikke skal gå opp :smile: Har testa og den tåler en stooor g-kraft og ja, keystringen er kjøpt i Las Vegas (av søstra mi...). Som dere ser bruker jeg (selvsagt) mobilen til ølopptrekker. Målet mitt er å forbedre denne(dvs få noe metall som funker bra), men er ikke helt sikker på hvordan det skal gjøres enda. Muligens gjøre plass til en i bakdekselet. Smarte tips mottas med takk :smile: Om dere tar en titt på IMG_0291.JPG så ser dere at firkant tasten ser litt eeh, anerledes ut. Grunn? Jo, jeg la merke til at 3210 ikke hadde noen "film" mellom tastene og kontaktpunktene på mobilen. Derfor tenkte jeg at skulle fjerne filmen da den lager en klikkelyd når du trykker på tastene. Da jeg ikke greide å skru av toppen (dette var klokka etter at jeg hadde brukt den som ølopptrekker :wink:) så tok jeg en skarp kniv og kutta. Resultat? 1 mindre firkanttast :sad: [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-09-06 22:05 ] Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 kossn ska eg shifte farge på skjermen?? berre shifte en eller anna LED (eg hashe peiling asso..) ??? og samme på tastane, men der e d vel LEDs... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 skifter ikke farge på skjermen, bare LEDsa som lyser den opp :smile: Da skjønner du sikkert hva de resterende lyser opp :wink: Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 ingen howto om dette, da?? Hvor får jeg forresten kjøpt sånn skrutrekkersett til skruene under frontdekselet?? Har en 8210. Noen som vet om programmer som man kan modifisere softwaren med? (over infrarød) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Den 2002-09-07 13:52, |_Cisco_| skrev:Noen som vet om programmer som man kan modifisere softwaren med? (over infrarød) Det går ikke med IR. Du er nødt å ha en vanlig datakabel, og en "flashe kabel". Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Datakabel og flashekabel?? Noen som har link til koblingsskjemaer? Generell mobil-software som støtter IrDA, da?? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Logomanager støtter IR. kjøp fra http://www.logomanager.co.uk Siden det ikke er lov her så oppfordrer jeg deg ikke til å laste ned fra hjemmesiden min. :smile: Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Den 2002-09-06 22:26, Anders Leipsland skrev:skifter ikke farge på skjermen, bare LEDsa som lyser den opp :smile: Da skjønner du sikkert hva de resterende lyser opp :wink: jaja, men på min 5210 så har eg ikkje dei ledsa der... må sansynlivis åpne heile skiten, og då trenge eg ettelleranna rart skrujern.. for den e "blota" fast me noke rare greie.. : Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Den 2002-09-07 15:45, arve87 skrev:jaja, men på min 5210 så har eg ikkje dei ledsa der... må sansynlivis åpne heile skiten, og då trenge eg ettelleranna rart skrujern.. for den e "blota" fast me noke rare greie.. : jeg måtte også "åpne heile skiten" :wink: Den er bare skrudd sammen. En slik: som du sikkert også kan få på Clas og Biltema åpner mobilen enkelt. Du kan også gå til telenor, be dem åpne mobilen, gjøre loddejobben og så be dem skru mobilen sammen igjen om du ikke vil kjøpe. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Hvis en person ikke vet hvordan han skal få opp skruene som sitter i en telefon, så kan han sannsynligvis ikke lodde ut de ørsmå diodene og lodde inn nye. Skiftet lys på telefonen min, blått er jo så pop for tiden Iallefall så trenger man mye lodde erfaring, en stø hånd og god tålmodighet. http://www.Hammar.no selger dioder til mob. tlf. og de har også en bruksanvisning. De kan også gjøre jobben for deg. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 hehe, viss d må so masse drit til så klara eg meg me oransje :> fåreløpig... har verken loddeutstyr, erfaring eller stødig hånd.. heh Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: arve87 skrev (2002-09-07 20:45):har verken loddeutstyr, erfaring eller stødig hånd.. Du trenger bare et torx-skrujern og en loddebolt... Du må ikke være sååå stø på hånden. Det eneste er hvis du bommer med en millimeter, smelter du vekk tinnet på en annen motstand ved siden av, og da er du litt ute og kjøre! Jeg holder på å lodde på min 3210 og 3310 nå! Har kjøpt blå/grønne leds på Hammar... Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 hei, bare lurer på hvor dere bytter lys i mobilene og hvor mye det koster? for det jo drit kult! men eg vet ikke hvordan man får det til?svar!! Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 En lite hint: Les tråden! [ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-09-08 18:22 ] Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Quote: øsse87 skrev (2002-09-08 17:58):hei, bare lurer på hvor dere bytter lys i mobilene og hvor mye det koster? for det jo drit kult! men eg vet ikke hvordan man får det til?svar!! Som det står et par steder er Hammar et bra sted... J. Pop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå