Belgarath Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Har en Unex ISO50p router og et abonnement hos Stjørdal Kabel-TV. Har fått utdelt denne infoen: IP-adresse: xxx.xxx.xxx.xxx Subnetmask: 255.255.255.0 Gateway: xxx.xxx.xxx.xxx DNS 1: xxx.xxx.xxx.xxx DNS 2: xxx.xxx.xxx.xxx Host: kabelsxx Har forsøkt å legge dette inn i routeren, men uansett instillinger vil får jeg ikke kontakt med nettet. Får pinget routeren og alle maskinene på nettet, men der stopper det. Noen som har erfaringer med KTV eller har noen forslag ??? Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Har du fått en fast ip eller er den knyttet opp til nettverkskortet ditt ? Gå inn på routeren, sikkert http://192.168.168.230 under "Connection Profiles" velger du "Static" og legger inn den info du har om ip og gateway. Hvis du har fått en ip låst til ditt nettverkskort kan du velge "Via DHCP" isteden for Static, og velg da videre "Clone MAC" og skriv inn mac adresse til ditt nettverkskort, da vil du få den ip adressen som er knyttet opp til ditt nettverkskort/mac adresse. Under Advanced menyen på IP/DHCP kan du legge inn DNS, og du har også et valg som heter Routing, som kanskje må settes opp, men der er jeg litt usikker på hvordan. Lykke til. Lenke til kommentar
Belgarath Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 Jeg prøvde å legge inn MAC adressen til nettverkskortet mitt i oppsettet, og plutselig fungerte det.. Jeg har en fast IP adresse, men den skal ikke være knyttet opp mot min MAC adresse - jeg prøvde også andre MAC adresser, men de fungerte ikke... ??? Vel, vel... Det fungerer i allefall nå.. Takker for tipset... :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå