Degeim Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) I følgende kodesnutt: Public Function settsprak(sprak As String) free = FreeFile Open App.Path & "\lang\" & sprak & ".spr" For Binary As #free TEMP = Space(LOF(free)) Get #free, , TEMP Close #free Dim sprakv As Variant Dim spraktemp As Variant Dim sprakobjekt As Object sprakv = Split(TEMP, vbCrLf) ReDim sprakvar(0 To UBound(sprakv)) For i = 0 To UBound(sprakv) spraktemp = Split(sprakv(i), "=") sprakobjekt = spraktemp(0) sprakobjekt.Caption = spraktemp(1) Next i End Function Der i=0 og sprakv(i)="Label3=Captionen til label3", blir sprakobjekt "Label3" og spraktemp(1) "Captionen til label3" (dette går fint, begge to får den verdien de skal ha, det har jeg sjekket). Men jeg får ikke lov til å skrive "sprakobjekt.Caption=spraktemp(1)" (som jeg trodde betydde det samme som (i dette eksempelet) Label3.Caption="Captionen til label3". Da får jeg: "Object variable or With block variable not set", og linjen " sprakobjekt = spraktemp(0)" blir merket. Hvordan bruker jeg "As Object"-deklareringen korrekt? - Degeim Endret 26. desember 2005 av Degeim Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) Du har altså navnet på en label og vil skifte caption? Det fungerer ikke så lett som det. La meg sette sammen en kodensnutt for deg, edit'er innlegget når jeg er ferdig. Edit: Done, ganske enkel kode, regner med at du ser prinsippet med en gang. Edit: Gikk litt fort der, ja. Rettet feilene, I tilfelle noen andre ville se på. FindObjectByName.zip Endret 27. desember 2005 av Jonas Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) Det stemmer. Har navnet og ny caption, og vil skifte caption. På forhånd takk, Jonas Edit (etter Jonas sin edit): Akkurat hva jeg måtte ha (du callet forresten funksjonen med feil navn, men det skjønte jeg jo;)). Tusen takk for raskt og flott svar! Endret 27. desember 2005 av Degeim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå