Gå til innhold

Fjerkontroll til D50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er Nikons norske hjemmeside:

http://www.europe-nikon.com/default.aspx?c...3&languageId=13

Sjekk selv hvilket ekstrautstyr som finnes for D50. Det er alt for mye til at noen kan gi deg en komplett liste, så det er like greit å sjekke selv.

Hvor de selger slike ting? I alle butikker som selger Nikon, dvs i så og si alle fotobutikker i landet. Ellers finner du mye i de forskjellige nett-butikkene. Jeg vil ikke anbefale noen foran andre. Stikk innom nærmeste sjappe og spør hva de har på lager. I Akams produktguide finner du priser og aktuelle butikker, når du søker på de produktene du har funnet interessante.

Lenke til kommentar
Hvis det finnes noen fjernkontroll som fungerer med D50 må det være ML-L3 som fungerer med D70... men jeg vet ikke hvorvidt denne er kompitabel med D50.

5341979[/snapback]

Ifølge brosjyra på Nikon D50, kan den bruke fjernkontrollen ML-L3. ML-L3 koster 185 kr hos f.eks mpx.no! På ebay får du den lett for ca 155 kroner inkludert frakt.

Endret av kkristi
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Bare for å snakke utifra egen erfaring;

Jeg har D50 og jeg har ML-L3 - og de fungerer glimrende i sammen!

5343970[/snapback]

Jeg bare lurer på om ML-L3 fjernkontrollen fungerer sammen med bulb funksjonen på D50 kameraet, og i tilfelle hvordan? Er det sånn at du må holde knappen nede på fjernkontrollen, eller kan du trykke en gang får å åpne, for så å trykke på nytt for å lukke...?

Lenke til kommentar

Jeg har selv D70 og ML-L3 og da ML-L3 fungerer med D50 regner jeg med at kamera og fjernkontroll støtter samme funksjoner som samme fjernkontroll og D70. Utfra dette kan jeg fortelle deg at ja, ML-L3 fungerer med bulb funksjonen. Når du velger fjernkontrollen som utløser vil det dukket opp to streker når du setter kameraet til bulb (--). Deretter trykker du en gang for lukker opp og en gang til for lukker ned og kan ha så lange lukkertider du bare orker. Bare pass på å ha nok batteri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...