vegge Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Bakgrunnen for denne tråden er Pingleklokking!!! (EPoX 8K3A+). Det har nå dukket opp ytterligere informasjon og dette poster jeg her; Fikk et tips om at kanskje CPU-coren kunne være ødelagt, sprukket e.l. Jeg hadde tenkt å demontere kjøleren min uansett, så jeg gjorde så.. Etter en perfekt montering av kjøleren, så kjører nå tordenfuglen min på 1400@1700MHz (170*10 - 2,000V) Dette er i og for seg veldig bra. Det er faktisk målet jeg har prøvd å oppnå. Men, klarer dere å si meg hvorfor jeg må opp på hele 2,000V for å få det stabilt? Mens andre kjører 1600MHz med vcore på 1,750V, så må jeg opp i 1,900V for å klare det samme. Håper dere kommer med mange lure teorier! Her er min egen teori; Se på bildene under. Hjørnet nede til høyre mangler tydeligvis noe. (sammenling gjerne med bildet i denne tråden som er i orden) Jeg sjekket med forstørrelsesglass, og regner med at det har brukket av en bit da jeg monterte kjøleren forrige gang. Teorien er da at dette ødelagte hjørnet har skylda for at jeg må ha så høy vcore. Og det har også skylden for at jeg ikke klarer mer enn 1700MHz! Så hva mener dere? Holder teorien min? Er det bare å kjøpe ny CPU? Eller har det ingenting å si om CPU-core er litt skadet? Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Ja der har du nok grunnen, men du har jo ikke akkurat tapt så mange MHz på det. Tror nok at den cpu'en din vil leve noen år til. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 Fakta? Kan det stygge hjørnet være årsaken til at jeg må ha så høy vcore? Faktisk må jeg opp i 2.050V for å få det skikkelig stabilt! rom: 21 kabinett: 22 system: 28 idle: 48 load: 55 Lenke til kommentar
Space_Shoot Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Tviler på at hjørnet på tordenfuglen som er feilen. Det er jo slikt at alle prossessorer ikke blir like, du kan jo være uheldig å få en dårlig cpu iforhold til andre. That`s the fact! Lenke til kommentar
vegge Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 Hvis du hadde lest den andre tråden, så hadde du visst at jeg tidligere kjørte samme CPU-en på 1680MHz på et annet hovedkort. Da med en vcore på bare 1.850V. Nå har jeg EPoX 8K3A+ som skal være veldig overklokkingsvennlig, men resultatene er ikke slik jeg vil ha dem! HVORFOR MÅ JEG HA SÅ HØY VCORE? Er det hovedkortet? Eller kanskje den noe herpa CPU-en? Og IKKE kom med tips som er foreslått i den andre tråden Kanskje jeg bare skulle teste med en annen CPU.. Noen som vil låne meg en? Ellers takker jeg for all respons. Bare fortsett! :smile: Lenke til kommentar
normal Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 det er helt naturlig at du treffer en "grense" som dette. på et visst punkt slutter "samarbeidsviljen" til cpuen og du må øke drastisk for å få den stabilt over denne i det hele tatt. TB1400 er den varmeste prosessoren som noensinne er produsert. det er dessuten den siste steppingen i tbird serien. derfor må man ikke regne med like god prosentvis overklokking som feks tb 1ghz Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Men les nå hva han skrev ovenfor. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 en TB 1400 kan kjøres stabilt på 1.55 Vcore... Det er det laveste jeg kom med hk'et mitt(Abit KG-7 RAID) for at den skulle være 100% stabil. Standard i bios var på 1.75, så det sier seg selv at man kunne klokke en del før man trengte å stille denne. Jeg fikk min opp på 1700 på 1.85 V, dog da var den litt ustabil....Men den gikk fett på 1.75 på 15-1600... Lenke til kommentar
vegge Skrevet 8. september 2002 Forfatter Del Skrevet 8. september 2002 Jep, der var det noen som skjønte problemet! :smile: Mens andre kjører 1400@1600 på 1.750V, så må jeg opp i over 1.900V på samme hastighet. Kan jo legge til at jeg kjørte 1400@1610 på 1.800V på mitt gamle MSI-hovedkort.. Det som har skjedd i mellomtiden er; MSI K7MASTER --> EPoX 8K3A+ 2xApacer 256MB pc2100 --> 512MB Samsung pc2700 Fint hjørne på T-bird --> litt ødelagt hjørne på T-bird Jeg er jo fornøyd med mine 1700MHz, men tenk på mulighetene hvis jeg kunne kjørt mye lavere vcore! Mindre varme = flere MHz. See? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Quote: normal skrev (2002-09-07 21:37):det er helt naturlig at du treffer en "grense" som dette. på et visst punkt slutter "samarbeidsviljen" til cpuen og du må øke drastisk for å få den stabilt over denne i det hele tatt.TB1400 er den varmeste prosessoren som noensinne er produsert. det er dessuten den siste steppingen i tbird serien. derfor må man ikke regne med like god prosentvis overklokking som feks tb 1ghz Vell en p4 2ghz Willamette og de nyere NWène utvikler nok mer varme en den gode gamle TB 1.4.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå