flabb1 Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 an noen si meg om noen hovedkort som støtter opteron 939 med dobbelkjerne? og tar dette hovedkorte opteron prossesor med dobbelkjerne? dfi hovedkort Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Slik jeg har forstått det så er det de færreste hk produsentene som "offisielt" støtter Opteron. Jeg måtte teste mitt Asus kort i praksis før jeg fikk bekreftet det selv. Manualen nevnte ingenting. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Nesten alle støtter det, men nyeste BIOS er lurt. De eneste jeg har kommet over som har Offisiel støtte er ASRock Dual-Sata2 og to kort fra TYAN. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) Asus har det, men kommer ikke på fler i farten. Se gjennom opteron trådene så finner du svar.. edit: har selv kjørt 2stk opteron på det hovedkortet du linker til (ikke DC, men det har ikke noe å si). Ikke noen problemer med å få kortet til å takle prosessorene, men de varte ikke så lenge hos meg da. 1 døde etter 3 dager og en etter en halv dag. Men tror ikke det er farlig å kjøpe et slikt kort og en opteron. Endret 27. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
flabb1 Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 men vil det si at dfi lager skumle hovedkort, som kansje ødelegger prossesoren etter noen dager? syns jeg har lest at mange har opplevd at dfi kortet svidde av cpu'n deres trur jeg satser på asus eller noe sånt jeg Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Det har vel for det meste vært expert kortet som har laget problemer.. Men med nyeste bios etc.. så tror jeg det går bra.. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 men vil det si at dfi lager skumle hovedkort, som kansje ødelegger prossesoren etter noen dager? syns jeg har lest at mange har opplevd at dfi kortet svidde av cpu'n deres trur jeg satser på asus eller noe sånt jeg 5348107[/snapback] Det er bare noen få personer worldwide som har opplevd at CPU har tatt kvelden pga for høy spenning ved oppstart og DFI har laget ny BIOS som fikser problemet. Det er ingenting å bry seg om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå