El Netzor Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Hei! Jeg lurer på om en SCSI disk kobles med en IDE kabel slikt som vanlige ATA disker gjør? Altså en slik grå kabel?? Eller trengs det et spes hovedkort eller noe slikt? Takker for forte svar! El NetZor Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Scsi er en egen standard og krever egne kabler og kontrollere.. Scsi kontrollere på hovedkort er sjeldent med mindre det er serverkort. så da må man kjøpe en ekstra scsi kontroller som man plasserer i et pci spor.. viktig at man passer på å få den rette typen scsi siden det er forskjellige typer av scsi som alle bruker forskjellige kabler og kontrollere... Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 Takk! Hvor kan jeg kjøpe slike PCI kort da? Og har hørt at SCSI disker er noe dritt? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 da har du hørt med en "forståsegpå'er" (som tar feil) Lenke til kommentar
riktig Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Alt er "no dritt" hvis det brukes i feil miljø. SCSI er typisk brukt i servere da disse er av den raskere typen (opp i 15 000 rpm). De bråker gjerne mer enn vanlige IDE-disker, og det kan jo være grunn nok for noen til å kalle det dritt. Men for mange er den ekstra ytelsen verdt støyen. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Takk! Hvor kan jeg kjøpe slike PCI kort da? Og har hørt at SCSI disker er noe dritt? 5343682[/snapback] Hvorfor skal du koble opp dette da når du har hørt dette? Tror nok du har hørt det av noen som ikke har skjønt hvordan det skal kobles. Hvis du sammenlikner prisene med vanlige disker og undersøker hvor det brukes (Servere, Element-analyser, Workstations) forstår du nok at det brukes der det er større krav til pålitelighet og oppetid en det som er vanlig. Den største fordelen i tillegg til pålitelighet, ligger nok i at man kan koble mange flere disker på samme kontroller og kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå