crimzon Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Hei! Får Telenor ADSL om ca. ei uke. Har 3 PC-er i huset, 1 linux server, 2 win xp maskiner. Har planer om å sette opp linux boxen som adsl mottaker og deretter route dette ut til de 2 andre maskinene. Problemet er: Hvilken linux distro bør jeg velge? Hater nemmelig ipchains/iptables, det byr alltid på problemer! Finnes det en distro med grei oppsett av dette? Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Quote: On 2001-12-02 23:28, crimzon skrev:(..) Hater nemmelig ipchains/iptables, det byr alltid på problemer! Finnes det en distro med grei oppsett av dette? Ja. http://www.clarkconnect.org Skikkelig bra forum der også. kelv Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Hva enn du gjør og ikke gjør, ikke bruk programvaren som Telenor legger ved til Linux brukere. Jeg brukte denn og denn var ELENDIG, bare halvparten av fobindelsene fungerte. Nå bruker jeg rp-pppoe og det fungerer som en drøm. Forresten, har du NAT? Sett opp ip addresser i rekken 192.168.0.1-255 (eller 10.*/172.16-32.*). ipchains -I forward -s 192.168.0.0/24 -j MASQ Ferdig. Distro uavhengi, men er kjekt å ha adsl-start og den ipchains linja i et oppstarts script. 2.2 kjerne riktignok, siden der er ipchains. Lykke til :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå