Hobbyfotografen Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) Var innom en fotobutikk og prøvde ut 70-200 f4 L Canon. Lurte på hva mitt neste objektiv skulle bli, zoom eller makro, Ekspeditøren fortalte at jeg kunne sette på en ring mellom kamerahuset og objektivet så kunne nevnte objektiv brukes til makro-fotografering. Han nevnte ingen tin om hva forholdet ble. Men det virket. Spørsmålet blir, jeg fikk et fast objektiv til jul, Canon 85 1,8, kan jeg sette på en slik ring å bruke det som makro-objektiv? Husker ikke hva han kalte den ringen... Endret 26. desember 2005 av Hobbyfotografen Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 jeg fikk et fast objektiv til jul, Canon 85 1,8, kan jeg sette på en slik ring å bruke det som makro-objektiv? Husker ikke hva han kalte den ringen...5340800[/snapback] Heldiggrisen, det er mitt neste objektiv Mellomringer kalles det du søker. Koster noen kroner. Her er en link: http://www.ddmr.no/index.php?page=vis_produkt&ProduktID=2739 Lenke til kommentar
Hobbyfotografen Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Takk for konkret svar! Veldig fornøyd med objektivet. Det var mitt første etter kit-objektivet og jeg skjønner nå noe av det snakket som er om 18-55 objektivet. Men jeg skal ikke si meg enig i alt skit-snakket... Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Mellomringer skal funke, men jeg mener å ha hørt at det ikke funker så bra på zoomobjektiv. Altså vil 85mm'ern være bedre egnet til mellomringene. For å få 1:1-forhold må du vanligvis ha like mye mellomringer som objektivets brennvidde, dvs du trenger her 85mm mellomringer for å få et "ekte" makroobjektiv med denne løsningen... Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 men jeg mener å ha hørt at det ikke funker så bra på zoomobjektiv5341472[/snapback] Har testet overnevnte mellomringer på mitt 70-200 objektiv med svært godt resultat. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Sånn til info, ser de mellomringene koster nesten 1900kr der.. Jeg kjøpte mine på bruktmarkedet til foto.no for 300kr. Akkurat de samme, Da det ikke er noe glass i mellomringene så er det vel ganske trygt å kjøpe brukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå