Gå til innhold

En liten oppgradering...

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på en 2,8Ghz Intel Celeron pc, og den har litt problemer med og dra CS (:thumbdown:)

Så da tenkte jeg at jeg skule oppgradere litt (bare HK og Prosessor)

Jeg har en IDE harddisk, så vil alle HK støtte denne?

Har tenkt litt på AMD 64 3500+...

Men HK har jeg ikke peil på..

Dette skule ikke bli noe sånn KJEMPE dyrt pga at jeg ikke får lov til og legge så mye penger i det :(

Den skal brukes til CS og surfing, musikk.

Noen forslag?

Eller er det mer jeg burde oppgradere? har rundt 3200kr og bruke...

Det er en elkjøp pc så :thumbdown:

Endret av thomas ll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn jeg forstår det du skriver, så ønsker du bare å oppgradere prosessoren og hovedkortet, ikke minne og skjermkort. Da bør du iallefall skrive hva du har, og det er sannsynligvis AGP. Men siden det er elkjøp kan det jo være både PCI og innebygget. IDE harddisk går fint.

Men uansett, jeg vil råde deg til å også kjøpe nytt skjermkort og kanskje litt mer ram. Ofte er dette viktigere enn ren prosessorkraft. Har du bare 3000 kroner blir det vanskelig.

ASRock Dual-Sata2

~500

AMD 3200+

~1 400

GeForce 6600GT

~1 200

2x512 PC3200 Value ram

~700

Med frakt osv snakker du ca 4 000. Med det hovedkortet kan du bruke både AGP og PCIe, så hvis du har et greit skjermkort kan du beholde det. Samme med ram.

Lenke til kommentar
tror jeg kan droppe ram, jeg har som nevnt ovenfor: 1 256 brikke; merke: unknown og 1 512 mb kingston...

5340620[/snapback]

Kjøp 512 brikke, lik som den du har i dag, kast eller selg 256 brikka di. Men da er du ikke langt unna budsjettet ditt.

Lenke til kommentar

2.8Ghrz CPU skulle da holde, jeg tror det er skjermkortet som er på hovedkortet som er problemet: The SiS 651 CI IGUI HMAC 3D Graphic SDR/DDR Chipset features.

Dette er et grafikksett som suger bigtime for selv de enkleste spill. Du har en ledig AGP port, kjøp deg et AGP skjermkort med litt fart i så blir nok CS bra.

k

Endret av knalle
Lenke til kommentar

Støttede API: OpenGL, DirectX 9.0

Videominne installert (maks): 256 MB / 256 MB (maks.) - DDR SDRAM

Ser bra ut det, har et 9550 selv. Siden den støtter dx9 så funker alle nye spill, du kan bare ikke spille mere en på minimale instillinger.

k

Endret av knalle
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...