killerbill Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) Jeg fikk denne dataen av en venn som ikke trengte den lengre: 1.5Ghx P4, 256kb 128*2 Hynix, DDR 266mhz Cl2.5 40gb hd dvd-rom cd-brenner 266w PSU Aopen HK Jeg har tenkt å legge inn et radid kort og neon svære disker. Jeg har tenkt til å gjøre sånn at alle har tilgang på den her hjemme sånn at vis jeg f.eks. laster ned en sang så legger jeg den inn på den og vis min bror vil ha samme sang kan han bare søke på serveren og hente den derfra så han slepper og hente den fra nette. Men er dataen bra nok til det? Må jeg evt. bytte ut PSUen og legge i mere ram?! (håper på ca. 1tb diskplass, ikke med en gang da) Endret 26. desember 2005 av killerbill Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Mer enn nok. En ren filserver i et så lite nettverks krever ikke mye. AKIRA Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Til sammenlikning kjører jeg en server, som har en del mindre diskplass, på en P II 400 med 192 MB RAM. Flere maskiner kan spille av film og musikk fra den samtidig, uten å merke noe ytelsestap. Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 Og, da er det bare å bygge på den da;P Lenke til kommentar
ColaBoy Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Blir bra multi-burk det der, men er litt usikker på den strømforsyningen. Virker litt liten.. Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Vet :S tenkte på det samme, men funker ikke den har jeg en Qtec 450w som ennå funker Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Bare bruk pcen sånn som du har den. Og hvis den skulle kutte litt nå og da, når du får mer lagringsplass, så veit du bare at du bytter PSU. Eller så kan du jo gå her PSU (watt) kalkulator. Disse er jo veldig greie Får du sånn ca svar på hva du vil trenge.. Finnes mange flere på nettet. Også skal du ha fler disker enn det dem har, så legger du bare på watten en disk skulle ta osv.. Lykke til. Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Tok den testen og måtte ha minst 350w vis jeg hadde 4 HD'er Men trenger bare 220w eller noe i den duren nå ;P Blir nok å bytte til en Qtecen ettersom diskene kommer tror jeg.. Takker for tipsa og evt. de som kommer ;P Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Kjenn hvor varm luft vifta blåser ut. Hvis den blåser mye og varm luft ut så forteller det at PCen bruker mye energi og du trenger en kraftig strømforsyning. På serveren min så blir jeg kaldere på henda hvis jeg holder dem bak vifta. Det er et godt tegn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå