Athlon Power Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Hvordan kobler jeg rj45 plugg i ene enden og CAT5 veggutak i den andre?? Se tegning nummer 2 på http://www.cat5.d2g.com pluss beskrivelse Den grønne kablen er den jeg nsakker om. Den ene enden skal kobles inn med rj45 plugg i dobbeluttaket på tegingen. Den andre enden skal gå gjennom 1 etsje inn i et enkeltuttak som allerede er der slik som på tgninge. Hvordan skal jeg koble lederene i denne kablen i hver ende altså i rj5 og uutak i andre enden?? [ Denne Melding var redigert av: Athlon Power på 2002-09-06 19:14 ] Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 Noen som har gjort dette før eller noen telemontører som vet? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 I de siste dagene har du postet "samme" tråd 3 ganger - hvorfor ikke fortsette i en av de? Ser ut som om du har fått mer enn nok svar der.... husk at bumping ikke er tillatt ifølge retningslinjene. Har desverre ikke nok peiling til å gi deg et bra svar. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 HAr nå fått svar på alt som jeg lurte på. HAr åpnet en egen tråd på grunn av at dette prolemt blir vanskelig og forklare utifra de andre trådene Spør enda etter telemontør eller annen med peil som kan svare på spørsmål se post nr 1. i denne tråden! Lenke til kommentar
Akelbee Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Jimmy Pop fortalte deg i går i en av de andre trådene det som du trenger å vite; Ethernet LAN bruker ledningene 1,2,3 og 6 til overføring. 1 og 2 til sending, og 3 og 6 til mottak (henholdsvis par 2 og 3). Disse numrene finner du igjen på koblingspunktene i boksen. Ellers kan du se på f.eks. http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/ethern...rnetcables.html (vær obs på at Ethernet LAN kobling av en rj45 plug ikke er lik (farge på kabler) som når rj45 plugger brukes for telefon-formål) Linken ovenfor fant jeg ved å gjøre et søk på google med følgende søkeord "wire", "color", "Ethernet" og "RJ45", som gir mange andre linker med relevant informasjon også. Det vil ikke skade om du selv gjør et slikt søk før du stiller de samme spørsmålene gjentatte ganger i forumet Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 Noen som har peiling på HVORDAN jeg kobler en kabel med rj45 plugg i ene ende ok tp uutak i andre?? Skal jeg bare bruke samme fargekoder eller må jeg crosse noe? Lenke til kommentar
Akelbee Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Jamen, i granskauen da mann, hvor mange ganger skal du stille det samme spørsmålet -- flere ganger i gorskjellige diskusjonstråder til og med?? Skjønner du ikke alle de svarene du har fått????? Poenget er jo at den samme lederen i kabelen skal ha den samme posisjonen i overgang mellom kontakt og ledning hele veien. (Det er normalt bare frem ti lruteren din at det kan være aktuelt med en krysset kable) Hvis du starter med den ferdikoblede pluggen på den ene enden av en lang Cat 5 patche-kabel puttet inn i en kontakt, så er det altså leder nr. 1,2,3 og 6 (tellet slik som det fremgår av de skjemaene du har fått henvisning til) som blir brukt og som du skal bry deg med. (De 4 andre lederne bare ligger der til ingen nytte.) Når du klipper av pluggen i den andre enden av den lange patchekabelen for å koble til en veggkontakt ved PC'en, må du da passe på at disse lederne (altså de samme fargekodene som du ser i pluggen på posisjon 1,2,3 og 6, kobles til veggkontakten ved PC'en i de samme posisjonene slik at den korte patche-kabelen som du skal koble mellom PC og veggkontakt får signalene inn på akkurat den samme posisjonen. Som jeg har nevnt før er det forskjeller mellom tele og Ethernet koblingsmønstre, og hvilken farge lederne har kan variere og er ikke viktig. Det viktige er at det er en fysisk forbindelse (kobber) som går over den samme kontaktposisjonen hele veien. Nå gidder jeg ikke mer -- jeg kommer ikke hjem til deg for å gjøre dette! Det går an å prøve og feile litt selv også, vet du. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 TAKK til siste poster først nå fikk jeg svar på hva jeg lurte på!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå