Ildflue Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) Hei, jeg driver å jobber med et lite prosjekt. Jeg stoppa plutselig opp på et lite problem som jeg føler at jeg kunne, men jeg tok feil. Jeg skal legge sammen f.eks 5 tall til et tall, det skal ikke adderes men legge seg etter hverandre. Jeg har alle som checkboxer tidligere så arrays er utelukket tror jeg. $tall1 = 1; $tall2 = 0; $tall3 = 2; $tall4 = 1; $tall5 = 2; $tallet= $tall1 + $tall2 + $tall3 + $tall4 + $tall5; Resultatet jeg ønsker er da 10212, men jeg får 6. Tror det bare er jeg som er blind her, håper noen orker å hjelpe til. Endret 26. desember 2005 av thomas_c24 Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 bytt ut "+" med "." uten " Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Det du vil gjøre, er altså å legge sammen tall som om de var tekststrenger. Det kan du enkelt gjøre ved hjelp av .-operatoren; $nytt = $tall1 . $tall2 . $tall3 . $tall4 . $tall5; PHP bruker nemlig punktum for å sette sammen tekststrenger (dette kalles konkatenering), og pluss for å regne sammen tall. Edit; hmm.. nokon var raskare enn meg... Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Takk for hjelpa, den funka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå