K.O. Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Jeg har i ca. et halvt år byttet internettlinje med morra mi. Koblet rett fra modemet til pc'en når jeg vil ha linja, og rett til hennes når hun skal ha linja. Men nå har vi endelig fått tak i en router (dl-514 2,4ghz wireless router), og et trådløst nettverkskort til meg (D-Link AirPlus DWL-G520 Wireless PCI Adapter(rev.B)). Har fått koblet begge pc'ene til "nettverket, men får ikke logget meg på nettet. (Har telenors dial-up adsl.) Hvordan får jeg kommet meg på nett? Og hvordan får vi delt filer med hverandre, og får brukt samme printer? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) Foreslår at du bruker dial-up på den PC'n som står mest påslått. Da kan du bruke en proxyserver (software finnes gratis) til å fordele internett videre til den andre computeren via nettverket. EDIT: Leste feil, glem det som står her... Trodde du hadde telefonlinje med modem (dial-up) Endret 26. desember 2005 av la7dfa Lenke til kommentar
K.O. Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 det sier meg ingenting......jeg får ikke koblet noen av de på internett.... Lenke til kommentar
kris33 Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Hadde samme problemet i en lang stund og skjønte ikke hva det var. Bår jeg skrudde på NAT, så funka det.. Prøv å skru på NAT du! Lenke til kommentar
K.O. Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 hva i all verden er NAT? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Har du gått inn i router og skrevet inn brukernavn og passord osv ? (avinstaller telenor sin adsl dialup , den er elendig) Lenke til kommentar
K.O. Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 ja....har skrevet inn det. Vet at dialupen er elendig, men har ikke klart å ordne det manuellt.... Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Jeg anntar at du har ADSL linje og ikke vanlig modem eller ISDN. For at Telenor ADSL skal kunne benyttes via en router må du flytte dial up funksjonen fra PCen til Routeren. Den protokollen som Telenor bruker heter PPPOE. Så på din router må du se etter det ordet. Da får du beskjed om å sette inn brukernavn og passord. Da legger du inn det du engang la inn på PCen. PCen som så kobles opp til dette må være helt "rene". Det skal ikke være noe dialup eller noe. Den skal bare settes til å motta IP fra routeren. Du må fjerne det som før var dialup med andre ord. Hvis du ikke vet noe om dette, så anbefaler jeg deg å finne den lokale IT nerden og hjelpe deg med dette. Gjøres det ikke riktig får du ikke internett på noen maskiner. Du kan også søke på dette forumet etter Telenor og PPPOE og se om du finner noen guider. AKIRA Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Husk at brukernavnet skal være: på[email protected] Videre skal du sette router internett i PPPoE og legge inn passord. Resten burde være plug and play. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Telenor, Chello og PPPoE burde vært sticky Lenke til kommentar
K.O. Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 ok, takker for alle svar. skal jeg velge dynamic pppeo eller static pppeo? Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) Velg dynamisk PPPoE. Noe som ikke kan sies for ofte: les brukermanualen som følger ruteren. Endret 26. desember 2005 av Targa_PC Lenke til kommentar
K.O. Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 nydelig!! funker nå! glemte å sette @online.no etter brukernavnet. Men hvor setter jeg passord på nettverket? gjorde det inne på :Http://192.168.0.1, men det står når jeg kobler til at det er usikret... Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Se etter ordet WEP. Slå den på. og tast inn 10 tegn. Ikke glem de 10 tegnene. Dette bør stå i manualen din!! AKIRA Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Vil anbefale at du bruker litt tid og leser dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå