Ustedalen Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) Lukkertid: 20 sek Blender: F13 Lukkertid: 1/60 Blender: F5.6 Lukkertid: 1/500 Blender: F4 Alle bildene er tatt med Nikon D50 18-55 mm Takker for all kritikk Endret 26. desember 2005 av Ustedalen Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Bilde 1: Behøver jeg si noe mer enn... skakt? Hehe, det er jo litt lettere skeivt da, hadde ikke gjort noe om du hadde rotert bildet littegranne! Bortsett fra det, så er det ett nattbilde av en vei og ikke så mye mer enn det. Ikke noe som virkelig fanger oppmerksomheten. Skal du ta bilder av biler hvor front og/eller baklys skal danne streker, så bør du la de gå gjennom hele bildet og ikke bare stoppe opp som det gjør her. Prøv og time det så du begynner eksponeringen før bilen kommer inn i bildet og forlater bildet før eksponeringen er ferdig. Skal du stå så nære veien og ta bilder av frontlys og må ha eksponering på 20 sekunder, så ville jeg ha blendet enda mer ned. Bilde 2: Likte dette bildet meget godt. Bra komposisjon og bra bruk av kort dybdeskarphet. Eneste jeg vil pirke på, er at du burde ha beskjært litt mer av høyre siden. Så du hadde sluppet det lyse feltet på siden av skiltet, jeg ville ha beskjært så du ikke så det i det hele tatt - det ville gjort komposisjonen ørlitte granne bedre også. Det er iallefall min subjektive mening. Bilde 3: Fine farger, flott eksponering og god komposisjon! Du kunne kanskje ha beskjært det enda tettere innpå selve planken, men alt i alt ett godt bilde. D50 er ett flott kamera og ett kraftig fotoverktøy i de rette hendene, og det virker som du har ett godt øye for motiver. Stå på, ta masse bilder og vis gjerne frem flere her! Lenke til kommentar
synsing Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Jeg synes det er bra at bilde 1 er skakt, det gjør det mye mer spennende enn hvis det ikke hadde vært det. Bildet hadde kanskje vært finere uten bilen? Bilde to er bra, men skal jeg pirke litt kunne det vært fokusert LITT nærmere, slik at "starten" på pila er helt i fokus. Som sagt over, bra bruk av dybdeskarphet. Bilde tre likte jeg egentlig best, jeg ville ikke ha beskjært det nærmere slik MrMagoo foreslår, man får en luftig følelse slik det er nå. Blir sittende å lure på hva planken hører til Flott eksp. og flotte farger Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Bilde 1: Fin stemning, fint at du prøver å ta litt skeive bilder for det er stilig. Du burde tatt bildet littegrann lavere. Føler at det sterke lydet i midten ligger litt for lavt. Bilde 2: Kjempefine farger. Alltid spennende med nærbilder. Irriterer meg at man ikke kan lese hva som står på skiltet. Bilde 3: Sier meg for lite. Et ufullstendig bilde spør du meg. Stå på, du er flink. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Jeg syns bildene var veldig fin. Lenke til kommentar
FaO Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 i tydelig motsettning til de andre syntes jeg faktisk at det øverste bildet var best! Stå på Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 i tydelig motsettning til de andre syntes jeg faktisk at det øverste bildet var best! Stå på 5376981[/snapback] Okay? Der sa du mye til fotografen må jeg si. Og uansett; sa alle de andre at de 2 nederste bildene var best? Hvis dere prøver å si hvorfor de forkjellige bildene er gode, istedet for å bare skrive en setning for å gaine innlegg, så hadde det vært bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå