Gå til innhold

Datamaskin bilde og lyd over til TV

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et par kabler til jul i år. Har lite peiling på dette fra før av. Var en vanlig ledning som gikk fra en mini-jack(tror det heter det.. standar lyd utgang fra pc) til en dobbel jack kabel(vanlige rød og hvit som går inn i stereo annlegget).

Da jeg koblet det til stereo annlegget ble det en rar ule lyd i bagrunden.

Hører denne samme ule lyden i pc-høytalerne, men har alltid trodd dette var pgr av at disse var dårlige.

Da det gjelder bilde fra PC til TV, så passer ikke den kabelen som skal bak i pc'en noen plass på skjermkorte mitt. Det er en nesten lik kontakt der det også står gravert inn TV-Out på, men den passer ikke helt.

Skjermkorte jeg har er et GeForce 2. Jeg tviler derfor på at dette har så mye med at det er kontakten som er feil, heller at det er skjermkortet som er gammelt.

Noen som kjenner til dette? Både hvorfor jeg har ule lyd i høytalerne og hvorfor ikke kontakten passer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ulingen kan skyldes interne feil i lydkortet, evt dårlig skjerming fra andre elktromagnetiske støykilder inne i PCen. . Hvis du har et integrert kort, kan du prøve å skaffe deg et billig dedikert kort til noen hundrelapper.

TV-utgangen på PCer er som oftest av S-video-typen. Ikke alle TVer har inngang for S-video, så du trenger kanskje en overgang til scart.

Clas Ohlson

Nede på denne siden finner du SCART til Minijack+S-video. Det burde være alt du trenger for å overføre både bilde og lyd til TVen.

Lenke til kommentar

"Da det gjelder bilde fra PC til TV, så passer ikke den kabelen som skal bak i pc'en noen plass på skjermkorte mitt. "

Som du ser ligger feilen at jeg ikke klarer å koble lednigen bak i pc'en. Finnes det flere mulige slike kontakter? eller er det kun en standar utgang?

Her ser du støpselet bak i pc'en. denne er merket med "TV out"

ATT00151.jpg

Dette er ledningen som går fra tv'en og som skal da inn i pc'en ifølge Lefdal.

ATT00149.jpg

Sorru bildekvaliteten. Tok bilde med mobiltelefonen :blush:

Lenke til kommentar
"Da det gjelder bilde fra PC til TV, så passer ikke den kabelen som skal bak i pc'en noen plass på skjermkorte mitt. "

Som du ser ligger feilen at jeg ikke klarer å koble lednigen bak i pc'en. Finnes det flere mulige slike kontakter? eller er det kun en standar utgang?

Her ser du støpselet bak i pc'en. denne er merket med "TV out"

ATT00151.jpg

Dette er ledningen som går fra tv'en og som skal da inn i pc'en ifølge Lefdal.

ATT00149.jpg

Sorru bildekvaliteten. Tok bilde med mobiltelefonen  :blush:

5374679[/snapback]

Utgangen din er helt lik på mitt grafikkort. Jeg fikk med en liten gul sak som "omforma utgangen" til en vanlig s-video-kabel.

Eneste problem jeg fikk følge av det, var å få farger på skjermen med modifiserte drivere... :thumbdown:

Lenke til kommentar

TV-utgangen på min bærbare PC har 7 kontaktpunkter, likevel er det ikke noe problem å koble til S-video. Men det kan også hende at du trenger overgang fra produsenten av skjermkortet hvis de har laget en kontakt som er inkompatibel med standard S-video. Det er ikke uvanlig for å spare plass at man har både inn og utgang i samme kontakt, og dermed blir det lett mange plugger og kontakter utenfor standard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...