MiRaCL Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Hei Har nylig oppgradert til Amd a64, og vurderer derfor å oppgradere til windows xp x64. Noen som har noen synspunkter på hvordan dette os'et fungerer i forhold til vanelig win xp? Tenker her på drivere,programmer og spill, er det noe forskjell,og hvordan er støtten for alt. Er det noen fordeler eller burde jeg holde meg til vanelig 32-bit xp? Lenke til kommentar
ShyFx Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Tror det beste er og vente med og gå over til win xp-64. Det er vist dårlig med driverstøtte for det enda har jeg hørt. Mulig det er programmer som heller ikke fungerer i win xp-64. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Heisann, jeg bruker 64 bits windows nå. Alle programmer jeg har installert funker, (Les; multimedia programmer som VLC og winamp, Daemon Tools, Office XP, og alle spill jeg har.) Alt funker bra, lyd og skjermkort. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 har en kompis som har gjort akkurat det der og han får ikke no til å funke. bf2 hakker som en sau. alle benchmarks går til h.. osv osv. hold deg til 32bit en stund til Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Jeg kjører BF2, FEAR, MOH: PA, HL2, AOE3 og POP: T2T helt fint. Har ikke giddet å installert fler spill enda. Men ser ut til at de fleste går bra da. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Jeg kjørte xp 64-bit edition. Fikk faktisk litt høyere FPS på alle spill, uten at jeg vet helt hvorfor. Har du råd til Win XP 64-Edition, så kjøp det. Lenke til kommentar
operaman Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Må bare nevne at Half-life 2 nå er i 64-bits version. (Og på WinServer 2003 så virker ikke hl1) Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Kan noen fortelle meg egentlig forskjellen på 32 og 64 bits windows? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Kjøpte nettop 64 til søster uten helt å tenke over det, etter mye frem og tilbake med lånt windows xp x64 ble det til at jeg instalerte vanlig 32bits igjen. Ingen drivere fungerte til x64 versjonen, og var da ikke i humør til å lete halve nettet igjennom etter noe som kanskje fungerte. Men x64 virket som en helt grei versjon så lenge en jobbet litt med det. Så hadde det vært min egen pc som jeg kunne sittet og mekket på hadde jeg nok prøvd x64. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Jeg hadde ingen problemer med å finne drivere. Gå på hjemmesiden til produsenten av datadelene. Da er det da ikke store problemet? Med mindre du har noe Xing Powt deler.. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Ser ikkje det store problemet med og bruke 64 bit oprativystem. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Kansje jeg får lage et ghost image av os disken, så installere,hvis x64 ikke er noe tess,så er det jo 0 stress å få 32bits versionen inn igjen. Rart det ikke er så mye forskjell egentlig. Cornel, har du merka noen forskjell på programmer som støtter 64-bits i forhold til å kjøre samme programmet i 32 bit windows? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Jeg for min del har ikke gått over til x64, mye pga manglende støtte/svært begrenset utvalg av antivirus, og firewall og andre sikkerhets prog. Drivere og lignedne går bra. Lenke til kommentar
mads Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Jeg kjører win x64 uten noen som helst problemer.. Spill, programmer og alt jeg til vanlig kjører fungerer som en drøm. Ville gått for x64 ja Lenke til kommentar
DemoNsouL Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Jeg har kjørt x64 Edition noen dager nå, hadde litt problemer i starten fordi driverne jeg hadde liggende til nettverkskortet mitt ikke funket i 64bit, men fikk lastet ned fra en annen PC. Alle programmene jeg har installert funker. Steam, HL2, CSS, BF2, CoD, CoD2 funker, CoD:UO funket ikke. DDO klikker etter 5min med spilling, men det er beta så hvem veit hva som er feil. Hender jeg får noen feilmeldinger også, om manglende dll filer osv, begynner å bli plagsomt, finner ikke noen løsning. Vurderer å gå tilbake til Windows 2000 (det jeg hadde tidligere), men ville heller hatt XP Pro, men det har jeg ikke liggende og nekt at jeg kjøper det i butikken for flere tusen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå