Mephisto- Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Jeg har fått tilbake hardiskene mine fra komplett og skulle installere win2k. så jeg putter i win2k cden og booter pcen... 1. han finner ikke all rammen (ikke mitt største problem) 2. når han er ferdig og det står "now starting windows 200" får jeg blå skjerm... akkurat der, samme plass uansett hvilken hardisk jeg har i, får det også med INGEN hardisker i. Og er mer eller mindre 100% at det ikke er hovedkortet, for det funket før jeg sendte hardiskene og det har stått i pcen hele tiden.... noen som har noen gode forslag? jeg har prøvd windows2k og 98, har ikke fått tak i en xp cd enda, men tviler på at det hjelper stort... jeg har også reseta boisen... Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Det er muligens en Ram brikke feil. Hvis du har flere Ram brikker prøv å ta ut en og en brikke. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 altså når han finner noe ram så er det jo neppe den som gjør at jeg får blåskjerm Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Har du prøvd å bytte ut RAMen eller har du ikke? Det skader ikke å prøve så får man enten rettet på feilen eller bekreftet at det ikke er Paritets feil på RAMen. Lenke til kommentar
pegg Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 høres ut som du har en skadet rambrikke ja. sjekk om den sitter skikkelig i slotten eller prøv med en annen brikke. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 joda de sitter godt, men kan seff prøve med andre brikker. men synes det er veldig merkelig at det ikke har gått galt før... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Fixet akkurat et slik problem: prøv med et annet skjermkort under install og sett det gamle tilbake etterpå. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 hahaha, noe av det merkligste jeg har hørt men kan selvfølgelig prøve det! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Mephisto- skrev (2002-09-07 14:27):hahaha, noe av det merkligste jeg har hørt men kan selvfølgelig prøve det! Hvilket hovedkort har du, Skriv hele systemet ditt, Om du har raid eller ikke. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 10. september 2002 Forfatter Del Skrevet 10. september 2002 jeg har ikke raid... men her er alt: 2 stk 45 gig 72000 rpm ibm hardisker.. 1 stk 40 gig 72000 rpm ibm hardisk.. asus gf2 v7700 duron 750 mhz(lånt cpu) 640 megs ram bare orginalt asus a7v hovedkort.. hold det? :smile: men jeg prøvde det med skjermkortet... funket ikke Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Næyaktig hva står det i blåskjermen da? Står som regel masse nyttig der... Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 10. september 2002 Forfatter Del Skrevet 10. september 2002 hmm... har aldri stått noe nyttig for meg. men altså det står at jeg kanskje har virus... det kan jeg ikke ha siden hardiskene er tomme... også står det at jeg burde sjekke partisjoene... nå nettopp lagde jeg en boot disk og lagde en ny partisjon av en disk... fikk enda samme feil mld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå